Wet tot wijziging van het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, wat toegang tot schoolstraten betreft, de 13 avril 2019

Artikel 1. Deze wet regelt een aangelegenheid als bedoeld in artikel 74 van de Grondwet.

Art. 2. In artikel 2 van het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, laatstelijk gewijzigd bij de wet van 2 september 2018, worden in de bepaling onder 2.68 de volgende wijzigingen aangebracht :

  1. de woorden "motorvoertuigen geweerd worden door" worden ingevoegd tussen de woorden "aan de toegangen" en de woorden "een verkeersbord C3";

  2. de woorden "verplaatsbare afsluiting geplaatst is met het" worden opgeheven;

  3. de bepaling wordt aangevuld met de woorden ", tenzij het onderbord in een uitzondering voorziet voor bepaalde motorvoertuigen".

    Art. 3. In artikel 22undecies van hetzelfde koninklijk besluit worden de volgende wijzigingen aangebracht:

  4. in het eerste lid worden de woorden "en fietsers" vervangen door de woorden ", rijwielen en speed pedelecs";

  5. in het tweede lid worden de woorden "bestuurders van motorvoertuigen die in de straat wonen of van wie de garage in die straat gelegen is, alsook" opgeheven;

  6. tussen het tweede en het derde lid wordt een lid ingevoegd, luidende :

    "Uitrijden van de schoolstraat is toegelaten tenzij anders bepaald door de wegbeheerder.";

  7. in het vroegere derde lid, dat het vierde lid wordt, worden de woorden "van gemotoriseerde voertuigen" opgeheven.

    Art. 4. De Koning kan de bij de artikelen 2 en 3 gewijzigde bepalingen opheffen, wijzigen of vervangen.

    Art. 5. Deze wet treedt in werking de dag waarop ze in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt.

    Handtekening

    Kondigen deze wet af, bevelen dat zij met 's Lands zegel...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT