Besluit van de Vlaamse Regering houdende het project voor het wegwerken van de achterstand bij de behandeling van aanvragen tot bouwvergunning., de 8 septembre 2000

Artikel 1. Een project voor het wegwerken van de achterstand bij de behandeling van aanvragen tot bouwvergunning volgens artikel 43 van het decreet betreffende de ruimtelijke ordening, gecoördineerd op 22 oktober 1996, wordt opgestart voor een periode van 6 maand.

Het project behelst volgende opdrachten :

- het voorbereiden van dossiers inzake bouwvergunningen;

- het behandelen van dossiers inzake bouwvergunningen.

Art. 2. § 1. De deelname aan het project gebeurt op volledig vrijwillige basis.

§ 2. Uitsluitend personeelsleden van de Administratie Ruimtelijke Ordening (AROHM) komen in aanmerking voor deelname aan het project onder de volgende voorwaarden :

- zij dienen werkzaam te zijn in de Afdeling Stedenbouwkundige Vergunningen of in één van de provinciale buitenafdelingen van AROHM;

- de dossiervoorbereiding en/of dossierafhandeling vormt één van hun hoofdtaken.

§ 3. De personeelsleden die aan het project deelnemen, verwerken de dossiers buiten en bovenop de normale diensturen. De dossiers worden op het eigen kantoor, hetzij op het kantoor van de afdeling AROHM het dichtst bij de woonplaats gelegen, hetzij in het kantoor van de afdeling AROHM waar de dossiers zich bevinden, hetzij thuis voorbereid en/of behandeld.

Art. 3. Een minimumengagement - 60 te behandelen dossiers of 100 voor te bereiden dossiers over de volledige periode van 6 maand - wordt voor elk personeelslid dat in het project stapt, neergelegd in een resultaatsverbintenis.

Art. 4. § 1. Er wordt een toelage toegekend aan de personeelsleden, vermeld in artikel 2, § 2, voor de duur van het project. De toelage wordt enkel betaald voor de correct voorbereide en/of behandelde dossiers. De betaling gebeurt maandelijks en na vervallen termijn, voorzover er tijdens de voorbije maand ten minste tien dossiers werden voorbereid of behandeld.

§ 2. Voor de dossierbehandelaars wordt een toelage toegekend van 1.202 BEF bruto aan 100 %, per dossier.

§ 3. Voor de dossiervoorbereiders wordt een toelage toegekend van 561 BEF bruto aan 100 %, per dossier.

§ 4. De in voorgaande §§ 2 en 3, vermelde bedragen volgen de evolutie van de schommelingen van het indexcijfer van de consumptieprijzen volgens artikel XIII 23 van het Vlaams personeelsstatuut.

Art. 5. Voor de organisatie en begeleiding van het project en voor de logistieke kosten wordt een overhead voorzien van 20 %. Een deel van deze overhead zal gebruikt worden om de leidinggevenden en de gemachtigde ambtenaren van de afdelingen waarvan...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT