2 FEBRUARI 2012. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot uitvoering van het decreet van 26 mei 2011 tot inrichting van de Seniorencommissie van de Franse Gemeenschap

De Regering van de Franse Gemeenschap,

Gelet op het decreet van 26 mei 2011 tot inrichting van de Seniorencommissie van de Franse Gemeenschap;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 9 september 2011;

Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting van 6 oktober 2011;

Gelet op het advies 50.602/4 van de Raad van State, gegeven op 19 december 2011, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973;

Op de voordracht van de Minister van Cultuur;

Na beraadslaging,

Besluit :

HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen

Artikel 1. Voor de toepassing van dit besluit dient verstaan te worden onder :

  1. « Decreet » : het decreet van 26 mei 2011 tot inrichting van de Seniorencommissie van de Franse Gemeenschap;

  2. « Vereniging » : de vereniging zonder winstoogmerk opgericht overeenkomstig de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, die de erkenning als Seniorencommissie aanvraagt met toepassing van het Decreet;

  3. « Bestuur » : de Dienst voor permanente opvoeding van de Algemene directie Cultuur van het Ministerie van de Franse Gemeenschap;

  4. « Minister » : het lid van de Regering belast met de permanente opvoeding.

    HOOFDSTUK II. - Samenstelling van het erkenningsdossier

    Art. 2. § 1. Om de erkenning als Seniorencommissie aan te vragen stelt de Vereniging een dossier samen volgens het model opgenomen als bijlage bij dit besluit (bijlage 1). Dit model is beschikbaar online op de Website van het Bestuur : www.educationpermanente.cfwb.be

    § 2. Met toepassing van de artikelen 2, 3 en 6 van het decreet bevat het dossier de volgende elementen :

  5. de statuten van de vereniging zonder winstoogmerk, in de vorm van hun bekendmaking in het Belgisch Staatsblad;

  6. de samenstelling van de algemene vergadering en van de raad van bestuur;

  7. een noten waarin beschreven wordt waarom de Vereniging zich geschikt acht, als gevolg van haar maatschappelijke doel, samenstelling en actiemiddelen, de opdrachten en de erkenningsvoorwaarden respectief bepaald bij de artikelen 3 en 6 van het Decreet te vervullen;

  8. een voorstelling van de activiteiten die tijdens het jaar van de indiening van het dossier voorgenomen zijn;

  9. een voorbegroting betreffende het kalenderjaar van de indiening van het dossier;

  10. in het geval dat de...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT