7 DECEMBER 2001. - Besluit van de Vlaamse regering betreffende de aanwijzing van de ambtenaren voor het uitoefenen van het toezicht op de toepassing van de gecoördineerde wet op de ziekenhuizen en van de krachtens die gecoördineerde wet genomen uitvoeringsbesluiten

De Vlaamse regering,

Gelet op de wet op de ziekenhuizen, gecoördineerd op 7 augustus 1987, inzonderheid op artikel 115, gewijzigd bij de wet van 29 april 1996;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 19 juni 2001;

Gelet op de beraadslaging van de Vlaamse regering, op 29 juni 2001, betreffende de aanvraag om advies bij de Raad van State binnen een maand;

Gelet op het advies nr. 31.973/3 van de Raad van State, gegeven op 30 oktober 2001, met toepassing van artikel 84, eerste lid, 1°, van de gecoördineerde wetten op de Raad van State;

Op voorstel van de Vlaamse minister van Welzijn, Gezondheid en Gelijke Kansen;

Na beraadslaging,

Besluit :

Artikel 1. De leidend ambtenaar van de administratie Gezondheidszorg van het ministerie van de Vlaamse Gemeenschap wijst de ambtenaren van zijn administratie aan die toezicht uitoefenen op de toepassing van de bepalingen van de gecoördineerde wet op de ziekenhuizen en van de krachtens die gecoördineerde wet genomen uitvoeringsbesluiten.

De door de leidend ambtenaar van de administratie Gezondheidszorg aangewezen ambtenaren ontvangen een legitimatiekaart. Als aan hun aanwijzing een einde komt, bezorgen die ambtenaren onmiddellijk hun legitimatiekaart terug aan de leidend ambtenaar.

Art. 2. Het model van de legitimatiekaart, bedoeld in artikel 1, wordt vastgesteld in de bijlage bij dit besluit.

Art. 3. § 1. De legitimatiekaart bevat de volgende vermeldingen :

  1. op de voorzijde :

    1. het opschrift legitimatiekaart;

    2. het logo van het ministerie van de Vlaamse Gemeenschap;

    3. links : een pasfoto van de houder met een minimumgrootte van 30 mm op 40 mm, voorzien van het zegel van de Vlaamse Gemeenschap;

    4. rechts : de identificatiegegevens van de houder (voornaam, naam en afdeling) en de verwijzing naar het besluit van de leidend ambtenaar waarbij de ambtenaar werd aangewezen;

  2. op de achterzijde :

    1. de vervaldatum : "Deze kaart is geldig tot... »;

    2. de vermelding "namens de Vlaamse minister, bevoegd voor de Gezondheid, de leidend ambtenaar van de administratie Gezondheidszorg" + handtekening en naam...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT