31 MAART 2008. - Besluit van het hoofd van het departement van het beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken houdende subdelegatie van functionele bevoegdheden aan het afdelingshoofd van de afdeling Luchthavenbeleid

Het hoofd van het departement van het beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken,

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 10 oktober 2003 tot regeling van de delegatie van beslissingsbevoegdheden aan de hoofden van de departementen van de Vlaamse administraties;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 24 maart 2006 tot operationalisering van het beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken,

Besluit :

HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen

Artikel 1. Dit besluit is van toepassing op de afdeling Luchthavenbeleid van het departement van het beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken.

Art. 2. Voor de toepassing van dit besluit wordt verstaan onder :

  1. minister : het bevoegde lid van de Vlaamse Regering;

  2. hoofd van het departement : het hoofd van het departement van het beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken;

  3. afdelingshoofd : de ambtenaar die belast is met de leiding van een afdeling binnen het departement van het beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken;

  4. dagelijkse briefwisseling : de briefwisseling, gewone en elektronische, die verband houdt met de opdracht van het afdelingshoofd, die het departement niet bindt en die geen beleidsimplicaties heeft.

    Art. 3. De bij dit besluit verleende delegaties worden tevens verleend aan de ambtenaar die ad interim het ambt van de titularis vervult of die hem vervangt bij tijdelijke afwezigheid of verhindering. In geval van tijdelijke afwezigheid of verhindering plaatst de betrokken ambtenaar boven de vermelding van zijn graad en zijn handtekening de formule : « voor het afdelingshoofd, afwezig ».

    HOOFDSTUK II. - Delegatie inzake interne organisatie, personeelsmanagement en facilitaire management

    Art. 4. Het afdelingshoofd heeft delegatie om de beslissingen te nemen in verband met de organisatie van de werkzaamheden en het goed functioneren van zijn afdeling met uitsluiting van beslissingen over arbeidsprestaties via telewerk.

    Art. 5. Inzake personeelsmanagement heeft het afdelingshoofd delegatie om de beslissingen te nemen in verband met :

  5. de indienstneming van personeelsleden, na goedkeuring van de vacature en de functiebeschrijving door het hoofd van het departement;

  6. de toewijzing van de functie aan de personeelsleden;

  7. de aanwijzing van de personeelsleden die in aanmerking komen voor herplaatsing;

  8. de goedkeuring van toelagen en vergoedingen die het Vlaams Personeelsstatuut voorziet, behoudens de beslissingen die in het Vlaams Personeelsstatuut worden voorbehouden voor een ander orgaan;

  9. het toestaan van de verloven en dienstvrijstellingen die het Vlaams...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT