24 OKTOBER 2005. - Ministerieel besluit houdende oprichting en samenstelling van de commissie vrijstellingen leegstand woningen

De Vlaamse minister van FinanciÎn en Begroting en Ruimtelijke Ordening en de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Stedenbeleid, Wonen en Inburgering,

Gelet op het decreet van 22 december 1995 houdende bepalingen tot begeleiding van de begroting 1996, hoofdstuk VIII, afdeling 2, gewijzigd bij de decreten van 8 juli 1996, 8 juli 1997, 15 juli 1997, 7 juli 1998, 18 mei 1999, 30 juni 2000, 6 juli 2001, 7 mei 2004 en 24 december 2004, inzonderheid op artikel 42, ß 3;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 2 april 1996 betreffende de heffing ter bestrijding van leegstand en verkrotting van gebouwen en/of woningen, gewijzigd bij de besluiten van de Vlaamse Regering van 15 juli 1997, 23 juli 1998, 6 oktober 1998, 13 december 2002, 4 juni 2004, 11 juni 2004 en 14 juli 2004, inzonderheid op artikel 16 ß 2;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 27 juli 2004 tot bepaling van de bevoegdheden van de leden van de Vlaamse Regering, gewijzigd bij besluit van de Vlaamse Regering van 15 oktober 2004;

Overwegende dat de Vlaamse Regering de Vlaamse ministers, bevoegd voor de Huisvesting en de FinanciÎn, heeft opgedragen de Commissie Vrijstellingen Leegstand Woningen op te richten en de samenstelling en de werking ervan te regelen;

Besluit :

Artikel 1. ß 1. De commissie vrijstellingen leegstand woningen, zoals bedoeld in artikel 42, ß 3, van het decreet van 22 december 1995 houdende bepalingen tot begeleiding van de begroting 1996 is samengesteld uit vijf leden. Deze leden worden als volgt aangewezen :

Twee leden, aan te wijzen uit de Administratie Ruimtelijke Ordening, Huisvesting en Monumenten en Landschappen, afdeling Financiering Huisvestingsbeleid.

Twee leden, aan te wijzen uit de Administratie Budgettering, Accounting en Financieel Management, afdeling Financieel Management.

Een gewestelijk ambtenaar uit een provinciale afdeling Ruimtelijke Ordening, Huisvesting en Monumenten en Landschappen;

De voorzitter wordt jaarlijks afwisselend aangeduid uit de eerste en tweede categorie vermeld in het eerste lid.

Voor alle leden wordt een plaatsvervanger aangeduid, die bij afwezigheid het lid vervangt.

ß 2. De leidende ambtenaar, respectievelijk van de Administratie Ruimtelijk Ordening, Huisvesting en Monumenten en Landschappen en van de Administratie Budgettering, Accounting en Financieel Management, wijzen de leden en de plaatsvervangende leden aan.

Art. 2. De Commissie...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT