26 SEPTEMBER 2013. - Koninklijk besluit tot toekenning van een toelage aan de erkende huisartsenkringen « Union des Omnipraticiens de l'arrondissement de Dinant (UOAD) », « Association des Généralistes de l'Est-francophone de la Belgique (AGEF) », « Association des Médecins généralistes du Sud-Luxembourg (AMGSL) », « Association des Médecins généralistes Famenne-Ardenne (AMGFA) » en « Association des Médecins généralistes du Centre Ardennes (AMGCA) » tijdens de periode van 1 januari 2013 tot 31 december 2013

FILIP, Koning der Belgen,

Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.

Gelet op het koninklijk besluit nr. 78 van 10 november 1967 betreffende de uitoefening van de gezondheidszorgberoepen, artikel 9, § 1, gewijzigd door de wetten van 6 april 1995, 25 januari 1999, 10 augustus 2001, 13 december 2006 en 24 juli 2008;

Gelet op de wet van 22 mei 2003 houdende organisatie van de begroting en van de boekhouding van de federale Staat, artikelen 121 tot 124;

Gelet op de wet van 4 maart 2013 houdende de algemene uitgavenbegroting voor het begrotingsjaar 2013;

Gelet op het koninklijk besluit van 8 juli 2002 tot vaststelling van de opdrachten verleend aan huisartsenkringen, gewijzigd door de koninklijk besluiten van 9 december 2004 en 29 april 2012;

Gelet op het koninklijk besluit van 4 juni 2003 tot vaststelling van de voorwaarden overeenkomstig dewelke de verplichte verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen een financiële tegemoetkoming verleent in de werking van de huisartsenkringen erkend overeenkomstig de normen vastgesteld op basis van artikel 9 van het koninklijk besluit nr. 78 betreffende de uitoefening van de gezondheidszorgberoepen, gewijzigd door de koninklijk besluiten van 31 oktober 2005 en 21 februari 2011;

Gelet op het ministerieel besluit van 28 juni 2002 tot vaststelling van de voorwaarden tot het verkrijgen van de erkenning van huisartsenkringen;

Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 5 augustus 2013;

Overwegende dat de organisatie van de huisartsenwachtdienst en de toegang tot extramurale zorg vandaag een federale prioriteit zijn;

Overwegende dat de veranderingen in de demografie van de huisartsen een evolutie van het aanbod in de huisartsgeneeskunde buiten de normale consultatie-uren impliceren;

Overwegende dat men vaak ondoordacht een beroep doet op de spoedgevallendiensten terwijl het optimale antwoord bij de huisartsgeneeskunde ligt;

Overwegende dat de verplaatsing van de huisartsen naar de patiënt thuis in een aantal gevallen niet nodig is of kan worden uitgesteld, een verlies aan doeltreffendheid en een hoge kost met zich meebrengt, en dat de missies actief geschift kunnen worden zoals gebeurd bij de schifting van middelen door de 100-centrale bij oproepen voor dringende geneeskundige hulpverlening;

Overwegende dat voor de uitbouw van een geneeskundige regulering van oproepen voor de huisartsgeneeskunde en voor de nodige wijzigingen aan de wetgeving de huidige situatie en de correlatie tussen de informatie opgevangen tijdens de oproepen en de analyse van de relevantie van het antwoord, correct moeten worden beoordeeld;

Overwegende dat de huisartsenkringen de aangewezen structuren zijn om de organisatie van de huisartsenwachtdienst en het eenvormig oproepnummer in hun zone...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT