26 JUNI 2002. - Ministerieel besluit betreffende het gebruik, met het oog op de overdracht van gegevens nodig voor de vaststelling van de rechten op kinderbijslag, van de documenten, certificaten of brevetten, bedoeld in artikel 71, § 3, van de samengeordende wetten betreffende de kinderbijslag voor loonarbeiders

De Minister van Sociale Zaken,

Gelet op de samengeordende wetten betreffende de kinderbijslag voor loonarbeiders, inzonderheid op artikel 71, § 3, vervangen bij de wet van 1 augustus 1985;

Gelet op het ministerieel besluit van 1 augustus 1985 tot instelling van een brevet van rechthebbende ter uitvoering van artikel 71, § 3 van de samengeordende wettten betreffende de kinderbijslag voor loonarbeiders, gewijzigd bij de ministeriële besluiten van 24 juni 1987 en 9 juni 1989;

Gelet op het advies van het Beheerscomité van de Rijksdienst voor Kinderbijslag voor Werknemers, gegeven op 19 juni 2001;

Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 2 augustus 2001;

Gelet op de akkoordbevinding van Onze Minister van Begroting van 27 september 2001;

Gelet op het advies 32.390/1 van de Raad van State, gegeven op 21 februari 2002,

Besluit :

HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen

Artikel 1. Voor de toepassing van dit besluit wordt verstaan onder :

  1. « kinderbijslaginstelling » : de Rijksdienst voor Kinderbijslag voor Werknemers, een kinderbijslagfonds erkend of opgericht krachtens de samengeordende wetten betreffende de kinderbijslag voor loonarbeiders, de Staat of een overheidsinstelling die wettelijk verplicht is zelf kinderbijslag te verlenen aan haar personeel;

  2. « oorspronkelijke instelling » : de instelling die actief is of als laatste actief geweest is inzake de betaling van de kinderbijslag;

  3. « volgende instelling » : de instelling die kinderbijslag moet beginnen te betalen.

    Art. 2. Om de gegevens nodig voor de vestiging van het recht op gezinsbijslag over te maken, gebruiken de kinderbijslaginstellingen in de omstandigheden en volgens de regels bepaald in dit besluit de volgende documenten : aanvraag om brevet, brevet van rechthebbende, kwitantie en bijkomend brevet, waarvan het model respectievelijk als bijlage I, II, III en IV bij dit besluit is gevoegd.

    HOOFDSTUK II. - Documenten

    Afdeling 1. - Aanvraag om brevet

    Art. 3. De volgende instelling verzoekt de oorspronkelijke instelling door middel van de aanvraag om brevet haar alle voor het recht op kinderbijslag relevante gegevens mee te delen.

    Die aanvraag bevat in elk geval de volgende gegevens :

  4. de identificatiegegevens van degene voor wie het recht moet gevestigd worden;

  5. de identificatiegegevens van de rechthebbende bij de oorspronkelijke instelling;

  6. de omstandigheid die de verandering van bevoegdheid wettigt;

  7. de datum waarop de verandering van bevoegdheid ingaat;

  8. de...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT