Ministerieel besluit houdende delegatie van bevoegdheden, de 17 juin 2019

HOOFDSTUK 1. - INLEIDENDE BEPALINGEN

Artikel 1. Dit besluit is van toepassing op de FOD Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg, met uitzondering van de Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst.

Art. 2. Als in dit besluit de beslissingsbevoegdheid voor bepaalde aangelegenheden expliciet gedelegeerd wordt, strekt de delegatie zich ook uit tot :

  1. de beslissingen die moeten worden genomen in het kader van de voorbereiding en de uitvoering van de bedoelde aangelegenheden;

  2. de beslissingen van ondergeschikt belang of aanvullende aard die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van de gedelegeerde bevoegdheid of er inherent deel van uitmaken.

    Art. 3. De in dit besluit vermelde bedragen zijn bedragen exclusief de belasting over de toegevoegde waarde.

    HOOFDSTUK 2. - DELEGATIES INZAKE HET PERSONEELSMANAGEMENT

    Art. 4. Aan de Voorzitter van het Directiecomité wordt delegatie verleend :

  3. om de administratieve stand vast te stellen;

  4. voor alle betrekkingen met het Selectiebureau van de federale overheid - Selor;

  5. om met inachtneming van de ter zake geldende bepalingen toelating te verlenen van buitengewone prestaties;

  6. a) om personeelsleden in disponibiliteit te stellen wegens ziekte of invaliditeit;

    1. om het wachtgeld vast te stellen van het personeelslid dat wegens ziekte of invaliditeit in disponibiliteit werd gesteld;

  7. om niet-bezoldigd verlof toe te kennen waarbij de ambtenaar in een andere administratieve stand dan de dienstactiviteit geplaatst wordt;

  8. a) om, hetzij op hun verzoek, hetzij omdat zij de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt, ontslag te verlenen aan personeelsleden van niveaus B, C en D;

    1. om het recht op pensioen ten laste van de Schatkist voor de personeelsleden van niveaus B, C en D vast te stellen;

  9. om de contracten tot aanwerving te ondertekenen van contractuele personeelsleden, alsook om de wijzigingen van deze contracten te ondertekenen of om ze te beëindigen;

  10. om de legitimatiebewijzen te ondertekenen;

  11. om de financiële tussenkomsten van de sociale dienst te ondertekenen;

  12. om de contracten tot aanwerving te ondertekenen van contractuele personeelsleden van de griffies van de arbeidsgerechten, alsook om de wijzigingen van deze contracten te ondertekenen of om ze te beëindigen;

    Art. 5. Onverminderd de beschikkingen van artikel 4 van dit besluit, wordt aan de Directeur van de Stafdienst Personeel en Organisatie of zijn afgevaardigde delegatie verleend :

  13. om gewaarmerkte afschriften of uittreksels te ondertekenen;

  14. om de weddefiches te ondertekenen;

    HOOFDSTUK 3. - DELEGATIE INZAKE DE UITVOERING VAN DE BEGROTING

    Art. 6. Aan de Voorzitter van het Directiecomité wordt delegatie verleend :

  15. om te ondertekenen :

    1. gewaarmerkte afschriften of uittreksels;

    2. de briefwisseling met de Minister van Financiën, de Minister van Begroting en het Rekenhof;

  16. om goed te keuren :

    1. de schuldvorderingen betreffende terugbetalingen van loon voor personen die zijn tewerkgesteld door de administratie, de Beleidscel en het Secretariaat van de Minister of de toegevoegde Staatssecretaris, zonder beperking van bedrag;

    2. de schuldvorderingen opgesteld ter uitvoering van een studie- of onderzoek overeenkomst welke door de Minister of de toegevoegde Staatssecretaris is goedgekeurd, zonder beperking van bedrag;

    3. elk document als gevolg van een specifiek koninklijk of ministerieel besluit voor toekenning van bepaalde bedragen door de Staat, zonder beperking van bedrag;

    4. de uitgaven ten laste van fondsen door de Europese Unie ter beschikking gesteld van het departement, zonder beperking van bedrag.

    Art. 7. Onverminderd de beschikkingen van artikel 6 van dit besluit, wordt aan de Directeur van de Stafdienst Budget en Beheerscontrole delegatie verleend :

  17. om te ondertekenen :

    1. gewaarmerkte afschriften of uittreksels;

    2. de briefwisseling met de Minister van Financiën, de Minister van Begroting en het Rekenhof;

  18. om de aan het Rekenhof voor te leggen ontvangst- en uitgavenrekeningen van de rekenplichtigen, evenals de rekeningen van goederen goed te keuren, zonder beperking van bedrag.

    Art. 8. Aan de goedkeurders opgelijst in de Chart of Authority (COA), beheerd door de Directeur van de Stafdienst Budget en Beheerscontrole en goedgekeurd door het Directiecomité, wordt delegatie verleend betreffende :

  19. de goedkeuring van facturen, schuldvorderingen, alle betalingsdocumenten, betalingsaanvragen inzake dotaties en toelagen;

  20. de ontvangst van goederen en diensten.

    HOOFDSTUK 4. - DELEGATIE INZAKE DE PLAATSING EN DE UITVOERING VAN OVERHEIDSOPDRACHTEN EN CONCESSIEOVEREENKOMSTEN

    Sectie 1. - Bevoegdheid om het voorwerp van de opdracht of de concessie goed te keuren

    Art. 9. In toepassing van het koninklijk besluit van 22 december 2017 inzake de federaal gecentraliseerde overheidsopdrachten in het kader van het federaal aankoopbeleid, wordt, voor een gemeenschappelijk overheidsopdracht waarvoor door de strategisch coördinator instemming van het departement wordt gevraagd, na overleg met de of meerdere betrokken directies, delegatie verleend :

    - aan de Voorzitter van het Directiecomité wanneer het nodige geraamde bedrag van het departement hoger is dan of gelijk aan 144.000 euro en kleiner is dan 250.000 euro;

    - aan de directeur van de stafdienst Budget en Beheerscontrole wanneer het nodige geraamde bedrag van het departement kleiner is dan 144.000 euro.

    Art. 10. Voor de behoeften van het departement die niet kunnen genieten van de toepassing van het bovenbedoeld koninklijk besluit van 22 december 2017, moet het...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT