Ministerieel besluit houdende delegatie van bevoegdheid en ondertekening inzake personeelszaken aan de Voorzitter van het Directiecomité van de Federale Overheidsdienst Beleid en Ondersteuning, de 29 mars 2017

Artikel 1. Bij de Federale Overheidsdienst Beleid en Ondersteuning wordt de voorzitter van het directiecomité gemachtigd om, in naam van de bevoegde minister :

  1. alle bevoegdheden uit te oefenen inzake vergelijkende selecties en werving, zonder afbreuk te doen aan de bevoegdheden van de afgevaardigd bestuurder van SELOR;

  2. de eedaflegging te ontvangen van de houders van de management- en staffuncties;

  3. besluiten te nemen tot vaststelling van de wedde en eventuele toelagen of vergoedingen waarop de betrokkenen aanspraak kunnen maken op grond van een wettelijke of reglementaire bepaling;

  4. de aanwijzing voor de uitoefening van een hoger ambt in een betrekking van de klasse A3 van een ambtenaar die niet is benoemd in de klasse A1 of A2, met het akkoord van de minister bevoegd voor ambtenarenzaken;

  5. de arbeidsovereenkomsten met de contractuele personeelsleden af te sluiten, te wijzigen, te schorsen en te verbreken;

  6. te beslissen over de aanvragen tot ouderschapsverlof ingediend door de contractuele personeelsleden;

  7. te beslissen over de aanvragen tot verlof wegens dwingende reden, ingediend door de contractuele personeelsleden;

  8. te beslissen over de aanvragen tot loopbaanonderbreking ingediend door de contractuele personeelsleden;

  9. de bevoegdheden uit te oefenen inzake de procedures van de Raad van Beroep;

  10. een ambtenaar te schorsen in het belang van de dienst;

  11. de informatie te ontvangen van de preventieadviseur dat een personeelslid een klacht heeft neergelegd wegens geweldpleging of pesten of ongewenst seksueel gedrag op het werk.

    Art. 2. De voorzitter van het directiecomité of zijn gemachtigde zijn bevoegd om, in naam van de bevoegde minister :

  12. uittreksels of afschriften van stukken of besluiten van de federale overheidsdienst inzake personeelsbeheer eensluidend te verklaren en af te leveren;

  13. opdrachten tot bekendmaking in het Belgisch Staatsblad te ondertekenen.

    Art. 3. De voorzitter van het directiecomité is bevoegd om alle uitgaven die voortvloeien uit de toepassing van de reglementering inzake personeelszaken vast te leggen en te vereffenen.

    Art. 4. In geval van afwezigheid of verhindering van de voorzitter van het directiecomité wordt de overgedragen bevoegdheid uitgeoefend door een van de leden van het directiecomité.

    De in dit besluit bedoelde delegatie van bevoegdheid geldt niet voor de acties en maatregelen waarvan de voorzitter van het directiecomité zelf het voorwerp uitmaakt.

    Art. 5. Worden opgeheven :

  14. het...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT