Departement Economie, Werkgelegenheid, Binnenlandse Aangelegenheden en Landbouw Centrum voor vorming van zelfstandigen en kleine en middelgrote ondernemingen Functiebeschrijving van de directeur-afgev
Centrum voor vorming van zelfstandigen en kleine en middelgrote ondernemingen Functiebeschrijving van de directeur-afgevaardigd beheerder
Een besluit van de Vlaamse regering van 3 mei 2002 bepaalt :
Artikel 1. In dit besluit wordt verstaan onder :
-
besluit op de erkenning en subsidiëring : het besluit van 14 december 2001 betreffende de erkenning en de subsidiëring van de centra voor vorming van zelfstandigen en kleine en middelgrote ondernemingen, bedoeld bij het decreet van 23 januari 1991 betreffende de vorming en de begeleiding van de zelfstandigen en de kleine en middelgrote ondernemingen;
-
directeur-afgevaardigd beheerder : de directeur-afgevaardigd beheerder van een centrum voor vorming van zelfstandigen en kleine en middelgrote ondernemingen, bedoeld in artikel 8 tot 15 van het besluit op de erkenning en subsidiëring.
-
instituut : het Vlaams Instituut voor het Zelfstandig Ondernemen.
Art. 2. § 1. De functiebeschrijving van directeur-afgevaardigd beheerder, waarvan sprake in artikel 11, § 2, van het besluit op de erkenning en subsidiëring, gaat uit van volgend doel van de functie : « Binnen het kader van het Vlaams beleid inzake vorming, opleiding en begeleiding van zelfstandigen en K.M.O. en in overleg met de raad van beheer en de algemene vergadering de activiteiten van het centrum plannen, organiseren, coördineren, opvolgen en bijsturen, teneinde de korte en lange termijndoelstellingen, vervat in het organisatieplan met de Vlaamse overheid, optimaal te realiseren ».
§ 2. De resultaatgebieden van de directeur-afgevaardigd beheerder zijn :
-
Ondernemen-Strategisch plan : Via actieve participatie mee vorm geven aan de strategische planning van de Vlaamse overheid inzake vorming en opleiding van zelfstandigen en K.M.O.; vanuit deze strategische planning en in overleg met de raad van beheer en alle betrokkenen expliciteren van de opdracht en opmaken van de lange en korte termijnplannen van het centrum;
-
Ondernemen-Externe communicatie : Conform de regels van de externe communicatie, instaan voor het organiseren van een degelijk marketing- en promotiebeleid en van goede contacten met de belangrijkste actoren, teneinde een goede informatiedoorstroming te verzekeren en bij te dragen tot het verwerven en behouden van een professioneel imago van de vorming van zelfstandigen en K.M.O. in het algemeen en van het centrum in het bijzonder;
-
Ondernemen-Innovatie : Initiatieven nemen tot de ontwikkeling van aangepaste en/of nieuwe vormen van...
Pour continuer la lecture
SOLLICITEZ VOTRE ESSAI