Koninklijk besluit tot bepaling van de uitgiftevoorschriften van de loterij met biljetten, genaamd 'Flash', een door de Nationale Loterij georganiseerde openbare loterij, de 26 janvier 2016

Artikel 1. Dit reglement is van toepassing op de door de Nationale Loterij uitgegeven loterij met biljetten, genaamd " Flash ".

" Flash " is een loterij met biljetten waarvan de loten uitsluitend zonder trekking worden toegewezen door de vermelding op het biljet zelf, volgens een door het toeval bepaalde verdeling, dat een lot al of niet wordt gewonnen. Deze vermelding zit verborgen onder een af te krassen ondoorzichtige deklaag.

Art. 2. Het aantal biljetten van elke uitgifte wordt door de Nationale Loterij vastgesteld op 625.000 of op veelvouden van 625.000.

De verkoopprijs van een biljet is vastgelegd op 3 euro.

Art. 3. Voor iedere hoeveelheid van 625.000 uitgegeven biljetten wordt het aantal loten bepaald op 166.787, die worden verdeeld volgens onderstaande tabel:

Aantal loten Bedrag van de loten (euro) Totaal bedrag van de loten (euro) 1 winstkans op
1 100.000 100.000 625.000
6 5.000 30.000 104.166,67
20 500 10.000 31.250
60 100 6.000 10.416,67
200 50 10.000 3.125
4.000 30 120.000 156,25
4.500 20 90.000 138,89
5.500 15 82.500 113,64
12.500 9 112.500 50,00
67.500 6 405.000 9,26
72.500 3 217.500 8,62
TOTAAL 166.787 TOTAAL 1.183.500 TOTAAL 3,75

Art. 4. § 1. Op de voorkant van het biljet staan twee speelzones, die bedekt zijn met een door de speler af te krassen ondoorzichtige deklaag.

Op de ondoorzichtige deklaag van de speelzones kunnen louter illustratieve of informatieve grafische voorstellingen, tekeningen, afbeeldingen, foto's of andere vermeldingen voorkomen. Er kunnen ook verschillende identificerende vermeldingen op voorkomen, teneinde de speelzones te kunnen onderscheiden. Deze vermeldingen kunnen eventueel afgedrukt staan in de nabijheid van de speelzones.

§ 2. De eerste speelzone vormt een "spelpad" bestaande uit meerdere aaneengesloten, opeenvolgende spelvakken. Op de ondoorzichtige deklaag van het eerste spelvak, genaamd het startvak, staat het woord "START".

Op de ondoorzichtige deklaag van de tweede speelzone, genaamd winstzone, worden de woorden " WINST-GAIN-GEWINN " afzonderlijk weergegeven.

§ 3. De speler moet eerst het startvak onthullen. Er verschijnt dan een cijfer, voorafgegaan door het teken "+", dat het aantal spelvakken bepaalt dat de speler vooruit moet gaan, het gekraste startvak niet inbegrepen. De speler moet vervolgens het spelvak krassen waarop hij is beland, aangegeven door het in het startvak onthulde cijfer. Onder het spelvak waarop hij is beland, verschijnt opnieuw een cijfer, voorafgegaan door het teken "+", dat het aantal spelvakken bepaalt dat de speler vooruit moet gaan, het gekraste spelvak niet inbegrepen. De speler blijft vervolgens de spelvakken onthullen die hem opeenvolgend worden aangegeven door de cijfers onder de te onthullen spelvakken waarop de speler belandt, steeds het gekraste spelvakje niet inbegrepen.

De enige vermeldingen die kunnen verschijnen na de onthulling van de spelvakken in...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT