Incompetitiestelling in de klasse A3 van betrekkingen waaraan de titel van Adviseur is verbonden bij het Kabinet van de Voorzitter van het Directiecomité en van de Administrateur-generaal van de belas

Incompetitiestelling in de klasse A3 van betrekkingen waaraan de titel van Adviseur is verbonden bij het Kabinet van de Voorzitter van het DirectiecomitÈ en van de Administrateur-generaal van de belastingen en invordering, bij de Centrale Diensten van de fiscale administraties en bij de Algemene Diensten en de Rechtskundige Dienst van het Algemeen Secretariaat van de FOD FinanciÎn

  1. Onderwerp

    Bij toepassing van artikel 6bis, ß 2 van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het Statuut van het Rijkspersoneel worden de volgende betrekkingen waaraan de titel van Adviseur is verbonden, in competitie gesteld op datum van 1 november 2007 :

    1. Adviseur (A31 - vakrichting overheidsbegroting en overheidsfinancien) bij de Algemene Diensten van het Algemeen Secretariaat strategisch performantiemanagement

    2. Adviseur (A31 - vakrichting overheidsbegroting en overheidsfinancien) bij de Algemene Diensten van het Algemeen Secretariaat beheerscontrole

    3. Adviseur (A31 - vakrichting informatie en communicatietechnologie) bij de Algemene Diensten van het Algemeen Secretariaat infrastructuur

    4. Adviseur (A31 - vakrichting juridische normen en geschillen) bij de Algemene Diensten van het Algemeen Secretariaat

    5. Adviseur (A31 - vakrichting logistiek en economaat) bij de Algemene Diensten van het Algemeen Secretariaat gebouwen (2 betrekkingen)

    6. Adviseur (A31 - vakrichting juridische normen en geschillen) bij de Centrale Diensten van de Administratie van de BTW, registratie en domeinen, sector registratie en domeinen

    7. Adviseur (A31 - vakrichting algemeen beheer) bij de Centrale Diensten van de Administratie van het kadaster

    8. Adviseur (A31 - vakrichting algemeen beheer) bij het kabinet van de Administrateur-generaal van belastingen en invordering (2 betrekkingen)

    9. Adviseur (A31 - vakrichting algemeen beheer) bij het kabinet van de Voorzitter van het directiecomitÈ

    10. Adviseur (A31 - vakrichting algemeen beheer) bij het kabinet van de Voorzitter van het directiecomitÈ

    11. Adviseur (A31 - vakrichting juridische normen en geschillen) bij de Rechtskundige Dienst van het Algemeen Secretariaat

    12. Adviseur (A31 - vakrichting algemeen beheer) bij de Algemene Diensten van het Algemeen Secretariaat personeelsmiddelen

    13. Adviseur (A31 - vakrichting personeel & organisatie) bij de Algemene Diensten van het Algemeen Secretariaat managementondersteuning

    14. Adviseur (A31 - vakrichting personeel & organisatie) bij de Centrale Diensten van de Administratie der directe belastingen personeelszaken

    15. Adviseur (A31 - vakrichting personeel & organisatie) bij de Algemene Diensten van het Algemeen Secretariaat coÙrdinatie en organisatie van het directiecomite

  2. Toepasselijke reglementering

    De toekenning van deze betrekkingen wordt geregeld door :

    - het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel;

    - het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel;

    - het koninklijk besluit van 29 oktober 1971 tot vaststelling van het organiek reglement van de Federale Overheidsdienst FinanciÎn en van de bijzondere bepalingen die er voorzien in de uitvoering van het statuut van het rijkspersoneel, zoals gewijzigd bij het koninklijk besluit van 27 april 2007;

    - het koninklijk besluit van 4 augustus 2004 betreffende de loopbaan van niveau A van het Rijkspersoneel;

    - de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, gecoˆrdineerd op 18 juli 1966, en het koninklijk besluit van 8 maart 2001 tot vaststelling van de voorwaarden voor het uitreiken van de bewijzen omtrent de taalkennis voorgeschreven bij artikel 53 van de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, samengevat op 18 juli 1966;

    - het koninklijk besluit van 19 december 2005 tot vaststelling van de taalkaders van de Federale Overheidsdienst FinanciÎn.

    De benoemingen worden verleend binnen de perken van het personeelsplan 2007.

    Een administratief comitÈ brengt van alle kandidaten, op basis van een individueel dossier, de verdiensten in kaart en bepaalt hun klasseanciÎnniteit en niveauanciÎnniteit. Dit dossier omvat per kandidaat : de kandidaatstelling, de motivatie, een verslag over zijn/haar technische competenties en bijzondere geschiktheid, alsook elementen van het persoonlijk dossier. De bijzondere geschiktheid die voor de te begeven functie wordt vereist, wordt in samenwerking met SELOR geÎvalueerd, dat methodologische ondersteuning biedt door het aanbieden van een vragenlijst. Alle kandidaten zullen worden uitgenodigd om deze vragenlijst in te vullen. De procedure van deze evaluatie evenals de wijze waarop deze wordt in aanmerking genomen bij het onderzoek van de verdiensten van elke kandidaat, is te vinden op het Intranet van de FOD FinanciÎn onder de rubriek ´ links en toepassingen ª van de Stafdienst P&O.

    Bedoelde gegevens worden door de Administratiechef die zetelt in het administratief comitÈ, medegedeeld aan het DirectiecomitÈ dat uitsluitend bevoegd is om de kandidaten te rangschikken en aan de Minister voor te dragen.

    Elk administratief comitÈ is tweetalig samengesteld. Vanzelfsprekend zullen in dit comitÈ geen leden zetelen die zelf kandidaat zijn voor ÈÈn van de in competitie gestelde betrekkingen.

  3. Benoemingsvoorwaarden

    De volgende ambtenaren van de Federale Overheidsdienst FinanciÎn die menen te beantwoorden aan de specifieke voorwaarden van het functieprofiel en die op datum van 1 december 2007 mogen zich kandidaat stellen voor deze betrekkingen :

    - ofwel bekleed zijn met de klasse A3;

    - ofwel bekleed zijn met de klasse A2 en minstens vier jaar anciÎnniteit hebben in de klasse A2 (toepassing van artikel 41, ß 1, van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de loopbaan en de evaluatie van het Rijkspersoneel alsook artikel 216, ß 2 van het koninklijk besluit van 4 augustus 2004 betreffende de loopbaan van het Rijkspersoneel in niveau A.);

    - ofwel bekleed zijn met de klasse A1 of A2 en een klasseanciÎnniteit hebben van zes jaar die het resultaat is van de anciÎnniteit bekomen in de klassen A1 en A2, alsook deze die het resultaat is van de graadanciÎnniteit bekomen op datum van 1 december 2004 in de graad waarvan zij titularis waren of in een andere graad van hetzelfde niveau en van dezelfde rang (toepassing van de artikels 216, ß 2 en 226 van het koninklijk besluit van 4 augustus 2004 betreffende de loopbaan van het Rijkspersoneel in niveau A).

    Iedere benoeming kan gepaard gaan met een wijziging van vakrichting.

  4. Indiening van de kandidaturen

    De ambtenaren die wensen te solliciteren, zullen gebruik maken van het aangehechte formulier (bijlage 1).

    Teneinde de kandidaten in staat te stellen hun aanspraken beter te doen gelden zijn de functieprofielen bijgevoegd (bijlage 2).Het staat hen vrij hun kandidaatstelling te motiveren.

    De kandidaturen moeten ten laatste op 10 januari 2008 worden ingediend bij een ter post aangetekend schrijven op een van onderstaande adressen,naargelang de administratie waar een betrekking wordt gesolliciteerd (de poststempel geldt als bewijs).

    Adressen van toezending :

    Kabinet van de Administrateur-generaal van de belastingen en invordering

    FOD FinanciÎn

    Stafdienst Personeel & Organisatie

    North Galaxy

    Ter attentie van Pierre Miel, Auditeur-generaal, dienstchef

    Koning Albert II-laan 33, bus 81

    1030 Brussel

    Contactpersonen : Guy Veldeman, tel. 0257/628 67, VÈronique George, tel. 0257/643 11)

    Kadaster en BTW, registratie en domeinen (sector registratie en domeinen)

    FOD FinanciÎn

    Stafdienst Personeel & Organisatie

    North Galaxy

    Ter attentie van Dominique Derinck, Directeur

    Koning Albert II-laan 33, bus 85

    1030 Brussel

    Contactpersonen : Erik Vandermaesen, tel. 0257/636 62 (kadaster) en Inge Vandendriessche, tel. 0257/628 79 (registratie en domeinen)

    Kabinet van de Voorzitter van het DirectiecomitÈ, de RECHTSKUNDIGE Dienst en de ALGEMENE DIENSTEN van het ALGEMEEN SECRETARIAAT

    FOD FinanciÎn

    Stafdienst Personeel & Organisatie

    North Galaxy

    Ter attentie van Alphonse-Marie Colla, Auditeur-generaal van financiÎn

    Koning Albert II-laan 33, bus 80

    1030 Brussel

    Contactpersoon : Ruud Rondou, tel. 0257/681 31

    De kosten van de aangetekende zending zijn ten laste van de ambtenaren; het gebruik van administratieve briefomslagen is ter zake verboden.

    Sollicitaties onder voorbehoud worden niet in aanmerking genomen.

    Er zal ontvangst van de kandidaturen worden gemeld.

    Brussel, 29 november 2007.

    De Minister van FinanciÎn,

    D. REYNDERS

    Bijlage 1 bij het dienstorder van 29 november 2007

    Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld

    1. Adviseur (A31 - vakrichting overheidsbegroting en overheidsfinancien) bij de Algemene Diensten van het het Algemeen Secrectariaat

      STRATEGISCH PERFORMANTIEMANAGEMENT

      Context van de functie

      De Adviseur Strategisch Performantiemanagement is verantwoordelijk voor het conceptualiseren, ontwikkelen, invoeren, gebruiken, onderhouden en het permanent verbeteren van een uniform performantiemeetsysteem (Management Information System/MIS) in alle geledingen van de FOD FinanciÎn ter ondersteuning van het management en in het kader van zowel de budgettaire als de beleids- en beheerscyclus.

      De Adviseur geeft leiding aan ÈÈn of meerdere teams van medewerkers en stuurt desgevallend externe experten aan.

      De Adviseur rapporteert aan de Directeur van de Stafdienst Budget en Beheerscontrole.

      Opdrachten en taken

      De adviseur heeft o.a.volgende taken en opdrachten :

      ï een strategisch en een jaarlijks operationeel plan opstellen inzake performantiemanagement;

      ï de nodige ondersteuning bieden aan alle geledingen en verantwoordelijkheidsniveaus van de FOD FinanciÎn bij het vertalen van de managementplannen naar een performantiemeetsysteem en bij het gebruik ervan in de budgettaire en de beleids-en beheerscyclus;

      ï de uniformiteit bewaken van het performantiemeetsysteem (MIS) en het gebruik ervan in de FOD FinanciÎn;

      ï de coˆrdinatie verzekeren van alle actoren die in de FOD FinanciÎn betrokken zijn bij het performantiemanagement en de realisatie ervan;

      ï formuleren...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT