Het huishoudelijk reglement van het Voorbeeldigheidscomité, de 18 avril 2024

Artikel 1. Dit huishoudelijk reglement regelt de werking van het Voorbeeldigheidscomité, opgericht door het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 6 juli 2023 betreffende de voorbeeldigheid op sociaal en milieuvlak van ondernemingen.

Samen met het secretariaat zien de leden toe op de naleving van dit reglement.

Art. 2. Tenzij anders bepaald, worden de termijnen van dit reglement in kalenderdagen berekend.

Zetel, voorzitterschap, samenstelling, secretariaat en aanwezigheid van het Comité

Art. 3. De zetel van het Comité is gevestigd bij Brussel Economie en Werkgelegenheid.

Art. 4. Alle officiële briefwisseling en communicatie met het Comité worden naar de voorzitter gezonden, op het adres van het secretariaat. Het secretariaat brengt de andere leden van het comité en de directeur-diensthoofd van de dienst Economie hiervan op de hoogte. Alle communicatie in naam van het Comité gebeurt via het secretariaat of de voorzitter.

Elke communicatie tussen de voorzitter, de andere effectieve leden, de plaatsvervangenden, het secretariaat en de directeur-diensthoofd van de dienst Economie verloopt in principe digitaal.

Art. 5. De voorzitter zorgt voor de goede werking van het Comité.

Art. 6. Een effectief lid kan vervangen worden door zijn of haar plaatsvervanger. Het effectief lid schakelt zelf zijn plaatsvervanger in. Een afwezigheid wordt gemeld bij het secretariaat ten laatste 3 dagen voor het Comité.

Organisatie van de vergaderingen

Art. 7. De leden kunnen de voor de zittingen meest geschikte weekdag overeenkomen.

Art. 8. In samenspraak met de secretaris stelt de voorzitter de datum van de vergadering van het Comité vast.

ln principe wordt de datum van de eerstvolgende Comitévergadering aan het einde van de zitting vastgelegd. Tijdens de zitting kan het Comité een vergaderrooster voor verschillende vergaderingen vastleggen.

Als het Comité een adviesverzoek ontvangt, kan de voorzitter in samenspraak met de secretaris de eerder vastgelegde vergaderdatum afhankelijk van de haar toegekende adviestermijn verplaatsen.

Art. 9. De vergaderingen kunnen online of fysiek worden georganiseerd, dit wordt door de voorzitter in samenspraak met het de secretaris bepaald.

Om de 6 maanden wordt er een fysieke vergadering georganiseerd waar verslag wordt gedaan van de concrete uitvoering, statistieken, eventuele problemen, etc.

Art. 10. In samenspraak met het de secretaris bereidt de voorzitter de agenda voor. Deze wordt zeven dagen voor het Comité aan...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT