Besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest tot vaststelling van de algemene bepalingen inzake het administratief en geldelijk statuut van de secretarissen en de ontvangers van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn., de 4 décembre 2008

HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen.

Artikel 1. Het administratief en geldelijk statuut van de secretaris en van de ontvanger van het centrum voor maatschappelijk welzijn worden door de raad voor maatschappelijk welzijn bij een reglement vastgesteld binnen de perken van de algemene bepalingen van dit besluit.

HOOFDSTUK II. - Aanwerving.

Art. 2. De secretaris en de ontvanger moeten aan de volgende benoemingsvoorwaarden voldoen :

  1. niet ontzet zijn uit hun burgerlijke en politieke rechten;

  2. van onberispelijk gedrag zijn;

  3. aan de dienstplichtwetten voldaan hebben;

  4. de vereiste lichamelijke geschiktheid bezitten;

  5. voldoen aan de vereisten van de taalwetten;

  6. slagen voor het examen bedoeld in artikel 3, 1°.

    Art. 3. Het reglement moet de wijze van aanwerving voor de functie van secretaris en ontvanger vastleggen. Het bepaalt onder andere :

  7. de voorwaarden tot deelneming aan het examen of aan het vergelijkend examen, de wijze waarop dit wordt georganiseerd, de samenstelling van de examenjury, de volgorde en de inhoud van de proeven alsook de wijze waarop de punten worden toegekend.

    Het examen of het vergelijkend examen moeten een proef omvatten om te kunnen oordelen over de maturiteit van de kandidaten en een proef inzake beroepsgeschiktheid om te kunnen oordelen of de kandidaten over de vereiste kennis en over de bekwaamheid beschikken om de functie uit te oefenen die hun zou worden toegewezen;

  8. de voorwaarden inzake diploma's en getuigschriften die op zijn minst het bezit opleggen van een diploma dat in aanmerking wordt genomen voor de aanwerving in de betrekkingen van niveau A in de diensten van het Rijk, de Gemeenschappen en de Gewesten.

    Deze diploma's en getuigschriften moeten zijn uitgereikt door een Belgische universiteit, met inbegrip van de scholen die aan een universiteit verbonden zijn, of door een instelling die ermee gelijkgesteld is door de wet of het decreet of een examencommissie ingesteld door het Rijk of door een van de Gemeenschappen.

    Ook de diploma's en getuigschriften verkregen op basis van een buitenlandse regeling die krachtens internationale verdragen of overeenkomsten of in toepassing van de procedure tot toekenning van de gelijkstelling van buitenlandse diploma's en getuigschriften, gelijkgesteld zijn aan één van de voormelde diploma's of getuigschriften, worden aanvaard.

    Art. 4. De raad voor maatschappelijk welzijn kan in het reglement voorzien in een gedeeltelijke of gehele vrijstelling van het aanwervingsexamen...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT