25 SEPTEMBER 2008. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de onteigening ten algemenen nutte van gedeelten van 8 percelen gelegen langs de Drie Koningenstraat en de François Vervloetstraat

Gelet op artikel 16 van de Grondwet;

Gelet op de wet van 26 juli 1962 betreffende de rechtspleging bij hoogdringende omstandigheden inzake onteigening ten algemenen nutte;

Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen, inzonderheid op artikel 38 met betrekkink tot artikel 79 van de bijzondere wet van 8 augustus 1980 tot hervorming der instellingen;

Gelet op de ordonnantie van 22 februari 1990 betreffende de onteigeningen van openbaar nut doorgevoerd of toegestaan door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 12 juli 1989 tot regeling van haar werkwijze en tot regeling van de ondertekening van de akten van de Regering;

Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van Ukkel van 22 maart 2007;

Gelet op het rooiplan definitief aangenomen door de gemeenteraad op 27 mei 2004 en waarmee het onteigeningsplan in overeenstemming is;

Gelet op de stedenbouwkundige vergunning uitgereikt door de gemachtigde ambtenaar aan de gemeente op 25 augustus 2005 waarbij laatstgenoemde gemachtigd wordt tot heraanleg van de betrokken wegen;

Overwegende dat voornoemde beslissing betrekking heeft op gedeelten van 8 percelen gelegen langs de Drie Koningenstraat (strook tussen de Drogenbossesteenweg en de François Vervloetstraat) en de François Vervloetstraat (strook tussen de Drie Koningenstraat, de Brouwerijstraat en de Melkriekstraat), op en naast de openbare weg, aangegeven op het onteigeningsplan en in de tabel van grondinname die bij dit besluit gevoegd zijn;

Overwegende dat deze onteigening tot doel heeft het rooiplan en de stedenbouwkundige vergunning te realiseren;

Overwegende dat het algemeen nut schuilt in de volledige vernieuwing van deze weg met ook de aanleg van een rioleringsnetwerk;

Overwegende dat deze straten rechter en breder moeten worden omdat zij niet in staat zijn het...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT