Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot vastlegging van de modaliteiten voor de eindverdeling en de stortingsmodaliteiten van de opbrengsten van het parkeerbeleid, de 29 novembre 2012

HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen en definities

Artikel 1. Krachtens dit besluit verstaat men onder :

  1. Ordonnantie : De ordonnantie van 22 januari houdende de organisatie van het parkeerbeleid en de oprichting van het Parkeeragentschap van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad op 30 januari 2009 ;

  2. Parkeeragentschap : Het Parkeeragentschap van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest zoals bepaald in Hoofdstuk VI van de ordonnantie;

  3. Inning : Het ophalen van het geld van de parkeerautomaten, het ontvangen van betalingen in geval van niet-naleving van de parkeerregels en de invordering van de niet-betaalde bedragen;

  4. Controle : Het controleren op gemeente- en gewestwegen van het naleven van het gereglementeerd parkeren.

  5. Ontvangsten : De ontvangsten betreffen met name de opbrengsten uit het ophalen van het geld van parkeerautomaten, de opbrengsten uit andere betalingswijzen van retributies, de administratieve boetes en de opbrengsten uit de invordering van niet betaalde bedragen en de opbrengst van de verkoop van parkeerkaarten;

  6. Parkeerkaarten : De vrijgesteldenkaarten zoals bepaald in de artikelen 2, 4° en 6 van de ordonnantie, alsook alle parkeerkaarten bedoeld in het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, en alle andere parkeerkaarten die door de gemeenten worden uitgegeven.

  7. Directe kosten : De kosten waarmee men rekening kan houden omvatten alle kosten die direct verbonden zijn met de controle en de inning van de parkeerretributies, het loon van de agenten en stewards en hun coördinator belast met het opzoeken en vaststellen van niet- naleving van de parkeerregels, de kosten van zakterminals gebruikt voor de controle (licentiekosten, afschrijving van management software, afschrijving van terminals en onderhoud), het loon van de agenten belast met de administratie van boetes en de vrijgesteldenkaarten en parkeerkaarten, de kosten van de onderhoudssystemen specifiek voor de kaarten, de fabricagekosten van de kaarten, de kosten verbonden aan de klantendienst (helpdesk), interesten van leningen voor de aankoop van parkeermeters, de kosten verbonden aan de aankoop, verzekering, het onderhoud en herstelling van de parkeermeters, de kosten verbonden aan de inning (parkeermeters), de kosten verbonden aan het administratief beheer van de parkmeters (back-office), de kosten van de verschillende...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT