19 JULI 2007. - Decreet tot wijziging van het decreet van 27 februari 2003 betreffende de radio-omroep (1)

Het Parlement van de Franse Gemeenschap heeft aangenomen en Wij, Regering, bekrachtigen hetgeen volgt :

Artikel 1. Artikel 24, eerste lid, 3° en 4°, van het decreet van 27 februari 2003 betreffende de radio-omroep, wordt vervangen als volgt :

3° de vermelding van de sponsoring mag alleen de vermelding van de naam, de benaming of de handelsnaam van de sponsor inhouden, de merken van producten of diensten die hij commercialiseert, alsook de klank- of beeldherkenningstekens die verbonden zijn aan de vermeldingen van de sponsor; ze kan slechts expliciet verwijzen naar producten of diensten van de sponsor of van derden voor zover zulke verwijzing uitsluitend dient om de sponsor aan te duiden of het bestaande verband tussen het programma en het bedrijf van de sponsor te verduidelijken;

4° de klank- of beeldherkenningstekens die verbonden zijn aan de vermeldingen van de sponsor die behoren tot het strikte doel van de herkenning zijn :

- zijn letterwoord, zijn logo;

- zijn producten binnen de perken bedoeld in het eerste lid, 3°;

- zijn andere herkenningsfactoren.

Art. 2. Artikel 1 van het decreet van 27 februari 2003 betreffende de radio-omroep wordt aangevuld als volgt :

7°bis Interactieve reclamecommunicatie : reclame, sponsoring, telewinkelen en zelfpromotie ingevoegd in een dienst voor klank- en televisie-omroep, waarbij de omroep via een retourpad de luisteraars of de kijkers - die individueel erom vragen via een invoeging in de dienst van een elektronisch toegangsmiddel - naar een nieuwe reclame-, promotie- of commerciële omgeving verwijst, ingeleid in een dienst die niet tot de radio-omroep of de televisie behoort;

7ter Splitscreen reclamecommunicatie : reclame of zelfpromotie die gelijktijdig of parallel met de uitzending van een televisieprogramma wordt uitgezonden, door middel van de ruimtelijke scheiding van het scherm;

23bis « virtuele reclame » : reclame ingelegd in het televisiebeeld of ter vervanging van een reclame die aanwezig is op de plaats van het evenement via een systeem van elektronische beeldvorming dat het uitgezonden signaal wijzigt;

45° niet-linéaire dienst : dienst voor audiovisuele media waarvoor het ogenblik van de uitzending van een specifiek programma bepaald wordt door de gebruiker die dat programma aanvraagt en die het kiest uit een reeks van inhouden geboden door de aanbieder van een mediadienst.

Art. 3. Na artikel 18 van het decreet van 27 februari 2003 betreffende de radio-omroep wordt een artikel 18bis...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT