Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap waarbij, voor 2021-2022, de organisatie of de toetreding tot subsidies van gegroepeerde basisopties in het gewoon secundair onderwijs wordt toegelaten en houdende afwijking, voor 2020-2021, van de voorwaarde beschreven in artikel 24, § 3, van het besluit van de Executieve van de Franse Gemeenschap van 15 maart 1993 tot vaststelling van de verplichtingen tot overleg tussen gelijkaardige inrichtingen in het secundair onderwijs met volledig leerplan, de 26 août 2021

Artikel 1. Overeenkomstig artikel 25, vijfde lid, van het decreet van 29 juli 1992 houdende organisatie van het secundair onderwijs met volledig leerplan, laat de Regering, voor het schooljaar 2021-2022, de organisatie of de toetreding tot subsidies van de gegroepeerde basisopties opgenomen in bijlage I bij dit besluit toe.

Art. 2. Overeenkomstig artikel 24, § 4, van het besluit van de Executieve van de Franse Gemeenschap van 15 maart 1993 tot vaststelling van de verplichtingen tot overleg tussen gelijkaardige inrichtingen in het secundair onderwijs met volledig leerplan, kent de Regering, voor het schooljaar 2021-2022, een afwijking toe van de voorwaarde bedoeld in § 3 van hetzelfde besluit voor de gegroepeerde basisopties opgenomen in bijlage II bij dit besluit.

Art. 3. Dit besluit treedt in werking op 1 september 2021.

Art. 4. De Minister van Leerplichtonderwijs is belast met de uitvoering van dit besluit.

BIJLAGE.

Art. N.

(Bijlage niet opgenomen om technische redenen. Zie B.St. van 16-09-2021, p.96459)

Handtekening

Brussel, 26 augustus 2021.

De Minister-President,

P.-Y. JEHOLET

De Minister van Onderwijs,

  1. DESIR

Aanhef

De Regering van de Franse Gemeenschap,

Gelet op het decreet van 29 juli 1992 houdende organisatie van het secundair onderwijs met volledig leerplan, de artikelen 24 en 25;

Gelet op het decreet van 14 juni 2018 houdende instelling van een experimenteel onderwijs op de tweede en derde graden van het kwalificerend secundair onderwijs wat betreft de bekrachtiging per eenheden van leerresultaten (CPU), en op de tweede en derde graden van het doorstromingsonderwijs wat betreft het overschrijden van het maximumaantal wekelijkse lestijden, en houdende diverse bepalingen inzake leerplichtonderwijs, organisatie van de examencommissie voor de uitreiking van het...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT