Besluit van de Regering tot beperking van de negatieve gevolgen van de coronacrisis voor het onderwijs (II), de 16 septembre 2021

Artikel 1. In het besluit van de Regering van 27 augustus 2020 tot beperking van de negatieve gevolgen van de coronacrisis voor het onderwijs wordt een artikel 1.1 ingevoegd, luidende:

"Art. 1.1 - De regeling bepaald in artikel 11, § 4, van het decreet van 30 juni 2003 houdende dringende maatregelen inzake onderwijs 2003 die betrekking heeft op de vervanging van een personeelslid van wie aantoonbaar bekend is dat het gedurende minder dan zes opeenvolgende werkdagen afwezig zal zijn wegens verlof, wegens een terbeschikkingstelling of wegens enige andere vorm van afwezigheid, wordt met een schooljaar verlengd en eindigt op 31 augustus 2022."

Art. 2. Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 september 2021.

Art. 3. De minister bevoegd voor Onderwijs is belast met de uitvoering van dit besluit.

Handtekening

Eupen, 16 september 2021.

Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap :

De Minister-President,

Minister van Lokale Besturen en Financiën,

O. PAASCH

De Minister van Onderwijs en Wetenschappelijk Onderzoek,

L. KLINKENBERG

Aanhef

De Regering van de Duitstalige Gemeenschap,

Gelet op het decreet van 30 juni 2003 houdende dringende maatregelen inzake onderwijs 2003, artikel 11, § 4, ingevoegd bij het decreet van 10 december 2020;

Gelet op het besluit van de Regering van 27 augustus 2020 tot beperking van de negatieve gevolgen van de coronacrisis voor het onderwijs;

Gelet op protocol nr. S4/2021 OSUW3/2021 van 6 juli 2021 dat de conclusies bevat van de onderhandelingen die werden gevoerd in een gemeenschappelijke zitting van het sectorcomité XIX voor de Duitstalige Gemeenschap en van de onderafdeling vermeld in artikel 17, § 2ter, 3°, van het koninklijk besluit van 28 september 1984;

Gelet op het advies van de...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT