Besluit 2023/968 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie tot vaststelling van het huishoudelijk reglement van de evaluatiecommissie voor de mandaathouders van de diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie, de 14 décembre 2023

HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen

Artikel 1. Voor de toepassing van dit besluit wordt verstaan onder:

  1. het statuut: het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 13 april 1995 houdende het statuut van de ambtenaren van de diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie;

  2. het secretariaat: het secretariaat van de evaluatiecommissie.

Art. 2. § 1. De termijnen bestaan uit alle weekdagen, met inbegrip van zaterdagen, zondagen, wettelijke feestdagen en de in artikel 176, § 1, van het statuut bedoelde dagen. Onder `werkdag' verstaat men elke andere dag dan zaterdag, zondag, wettelijke feestdagen en de in artikel 176, § 1, van het statuut bedoelde dagen.

§ 2. Elke termijn wordt berekend, tenzij anders bepaald:

- Wanneer de kennisgeving gebeurt per ter post aangetekende brief: vanaf de derde werkdag volgend op de verzending van het document en deze dag is inbegrepen in de termijn;

- Wanneer de kennisgeving gebeurt per elektronische zending of per elektronisch aangetekende zending: vanaf de dag volgend op de verzending van de elektronische post of de elektronisch aangetekende post.

HOOFDSTUK II. - Evaluatiecommissie en secretariaat

Art. 3. De evaluatiecommissie opgericht bij artikel 16/10 van het statuut heeft haar zetel in de kantoren van de Franse Gemeenschapscommissie, gevestigd in de Paleizenstraat 42 te 1030 Brussel.

Art. 4. Het secretariaat vergewist zich ervan dat elke kandidaat die wordt aangesteld om deel uit te maken van de evaluatiecommissie de bij dit huishoudelijke reglement gevoegde deontologische code ondertekent.

Het secretariaat waakt over het correcte verloop van de evaluatieprocedures en hun overeenstemming met de geldende besluiten. Het secretariaat kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor beslissingen van de evaluatiecommissie die indruisen tegen de geldende besluiten.

HOOFDSTUK III. - Aanhangigmaking bij de evaluatiecommissie en oproeping van de leden

Art. 5. Na afloop van elke evaluatieperiode nodigt het secretariaat de mandaathouder per elektronisch aangetekende zending naar zijn professioneel e-mailadres of per ter post aangetekende brief uit om binnen een termijn van vijftien dagen het in artikel 86/2, § 1, van het statuut bedoelde activiteitenverslag over te maken.

Vóór het evaluatiegesprek moeten de leden van de evaluatiecommissie beschikken over het activiteitenverslag, dat de mandaathouder per e-mail naar het secretariaat moet sturen.

Het secretariaat bevestigt de ontvangst...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT