5 DECEMBER 2008. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap betreffende de voorwaarden voor de werving en de administratieve en geldelijke toestand van de contractuele personeelsleden van 'Wallonie-Bruxelles International'

De Regering van de Franse Gemeenschap,

Gelet op het samenwerkingsakkoord van 20 maart 2008 tussen de Franse Gemeenschap, het Waals Gewest en de Franse Gemeenschapscommissie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest tot oprichting van een gemeenschappelijke entiteit voor de internationale betrekkingen "Wallonie-Bruxelles", inzonderheid op artikel 4;

Gelet op het decreet van 9 mei 2008 houdende instemming met het samenwerkingsakkoord tussen de Franse Gemeenschap, het Waals Gewest en de Franse Gemeenschapscommissie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest tot oprichting van een gemeenschappelijke entiteit voor de internationale betrekkingen "Wallonie-Bruxelles";

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 24 april en 31 oktober 2007;

Gelet op het protocol nr. 362 van het onderhandelingscomité van sector XVII, gesloten op 17 januari 2008;

Gelet op de akkoordbevinding van de minister van ambtenarenzaken van 23 november 2OO7;

Gelet op de akkoordbevinding van de minister van begroting van 23 november 2007;

Gelet op het advies nr. 44.791/2/V van de Raad van State, gegeven op 4 augustus 2008 bij toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, van de gecoördineerde wetten op de Raad van State;

Op de voordracht van de minister van ambtenarenzaken en de minister bevoegd voor de internationale betrekkingen;

Gelet op de beraadslaging van de Regering van 5 december 2008,

Besluit :

HOOFDSTUK I. - Toepassingsgebied

Artikel 1. Dit besluit is van toepassing op de contractuele personeelsleden van "Wallonie-Bruxelles International", hierna "de instelling" genoemd.

Dit besluit is niet van toepassing op de personeelsleden die bij een overeenkomst voor tewerkstelling van studenten gedurende de maanden juli, augustus en september worden aangeworven.

HOOFDSTUK 2. - Wervingsvoorwaarden

Art. 2. § 1. De instelling kan personen aanwerven uitsluitend om :

  1. aan uitzonderlijke en tijdelijke behoeften inzake personeel te beantwoorden, of het nu gaat om de verrichting van acties die in de tijd beperkt zijn, of om een uitzonderlijke werktoename;

  2. ambtenaren te vervangen wanneer die geheel of gedeeltelijk afwezig zijn, of ze al dan niet in dienstactiviteit zijn;

  3. hulptaken of specifieke taken te vervullen zoals die bij dit artikel bepaald zijn;

  4. taken uit te voeren waarvoor een bijzondere kennis of een brede deskundigheid van hoog niveau vereist zijn.

    De arbeidsovereenkomst bepaalt de taken die worden toevertrouwd aan de persoon die overeenkomstig het vooraf vastgestelde ambtsprofiel wordt aangeworven.

    § 2. Onder hulptaken, dient te worden verstaan :

  5. diensttaken in de cafetaria's;

  6. onderhoudstaken;

  7. telefoon- en onthaaltaken;

  8. de taken die door de chauffeurs worden uitgevoerd.

    § 3. Tot de specifieke taken behoren, de taken in verband met de verwezenlijking van Europese programma's, de internationale uitwisselingen van jongeren waarvoor de betrekkingen door externe subsidies worden gefinancierd.

    De voor dat ambt aangestelde persoon moet ten minste houder zijn van een diploma dat tot de betrekkingen van niveau 1 toegang verschaft en moet beantwoorden aan de bijzondere beroepskwalificaties die in het ambtsprofiel worden bepaald.

    § 4. Als taken waarvoor een bijzondere kennis of een brede ervaring van hoog niveau vereist zijn, kunnen worden beschouwd, de taken waarvoor beheerstechnieken of een technische kennis van hoog niveau vereist zijn.

    Art. 3. Voor de toepassing van artikel 10, § 1, van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 5 december 2008 tot vaststelling van het administratief statuut en het geldelijk statuut van het personeel van "Wallonie-Bruxelles International", omvat de personeelsformatie van de instelling de toe te kennen betrekkingen bedoeld in artikel 2, § 1, 1, 3 en 4, van dit besluit.

    HOOFDSTUK 3. - Toegankelijkheid, selectie en ambtsneerlegging

    Art. 4. § 1. De bij arbeidsovereenkomst aan te werven personen moeten voldoen aan de volgende voorwaarden :

  9. de burgerlijke en politieke rechten genieten;

  10. de dienstplichtwetten naleven;

  11. het bewijs leveren dat ze medisch geschikt zijn voor het uit te oefenen ambt;

  12. houder zijn van een diploma of een studiegetuigschrift in verband met de toe te kennen betrekking;

  13. een gedrag hebben dat aan de vereisten van de toe te kennen...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT