8 OKTOBER 2020. - Ministerieel besluit tot benoeming van de leden van de Commissie voor de erkenning van ambulancepersoneel voor het vervoer van niet-spoedeisende patiënten

De Minister van Hoger Onderwijs, Onderwijs voor sociale promotie, Wetenschappelijk Onderzoek, Universitaire Ziekenhuizen, Hulpverlening aan de Jeugd, Justitiehuizen, Jeugd, Sport en de Promotie van Brussel,

Gelet op de gecoördineerde wet van 10 mei 2015 betreffende de uitoefening van beroepen in de gezondheidszorg;

Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 19 oktober 2016 tot vaststelling van de procedure voor de erkenning van beoefenaars van paramedische beroepen, artikel 4;

Overwegende dat ambulancepersoneel voor het niet-spoedeisende patiëntenvervoer zich heeft aangeboden naar aanleiding van de oproep tot het indienen van kandidaturen die in het Belgisch Staatsblad is bekendgemaakt;

Overwegende dat de Algemene Raad van het Onderwijs voor Sociale Promotie heeft voorgesteld leerkrachten op te leiden voor het beroep van ambulancepersoneel voor het niet-spoedeisende patiëntenvervoer;

Overwegende dat de in artikel 1 bedoelde leden voldoen aan de voorwaarden van artikel 4 van het voormelde besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 19 oktober 2016;

Gelet op het decreet van 03 april 2014 ter bevordering van een evenwichtige deelname van mannen en vrouwen aan de raadplegingsorganen;

Overwegende dat het passend is de werkende en plaatsvervangende leden van de Commissie voor de erkenning van ambulancepersoneel voor het vervoer van niet-spoedeisende patiënten te benoemen,

Besluit :

Artikel 1. De volgende personen worden benoemd tot lid van de Commissie voor de erkenning van ambulancepersoneel voor het vervoer van niet-spoedeisende patiënten:

  1. als beroepsbeoefenaars bedoeld in artikel 4, § 1, 1°, van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 19 oktober 2016 tot vaststelling van de...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT