30 DECEMBER 2009. - Koninklijk besluit tot het bepalen van de definitie en de voorwaarden waaraan een geregistreerd kassasysteem in de horecasector moet voldoen. - Officieuze coördinatie in het Duits

De hierna volgende tekst is de officieuze coördinatie in het Duits van het koninklijk besluit van 30 december 2009 tot het bepalen van de definitie en de voorwaarden waaraan een geregistreerd kassasysteem in de horecasector moet voldoen (Belgisch Staatsblad van 31 december 2009, err. van 26 januari 2010), zoals het achtereenvolgens werd gewijzigd bij :

- het koninklijk besluit van 17 juni 2013 tot wijziging van het koninklijk besluit van 30 december 2009 tot het bepalen van de definitie en de voorwaarden waaraan een geregistreerd kassasysteem in de horecasector moet voldoen (Belgisch Staatsblad van 27 juni 2013);

- het koninklijk besluit van 18 juni 2013 tot wijziging van het koninklijk besluit van 30 december 2009 tot het bepalen van de definitie en de voorwaarden waaraan een geregistreerd kassasysteem in de horecasector moet voldoen (Belgisch Staatsblad van 25 juni 2013);

- het koninklijk besluit van 29 januari 2015 tot wijziging van het koninklijk besluit van 30 december 2009 tot het bepalen van de definitie en de voorwaarden waaraan een geregistreerd kassasysteem in de horecasector moet voldoen (Belgisch Staatsblad van 17 februari 2015).

Deze officieuze coördinatie in het Duits is opgemaakt door de Centrale dienst voor Duitse vertaling in Malmedy.

FÖDERALER ÖFFENTLICHER DIENST FINANZEN

30. DEZEMBER 2009 - Königlicher Erlass zur Bestimmung der Definition eines Registrierkassensystems im Horeca-Sektor und der Bedingungen, die ein solches System erfüllen muss

Artikel 1 - Unter Registrierkassensystem ist eine elektronische Registrierkasse, ein mit Kassensoftware ausgestattetes Terminal, ein mit Kassensoftware ausgestatteter Computer oder ein anderes ähnliches Gerät, das zur Registrierung der Ausgänge benutzt wird, zu verstehen.

Art. 2 - Das Registrierkassensystem muss folgende technische Mindestanforderungen erfüllen und folgende Garantien bieten:

1. Unveränderlichkeit der eingegebenen Daten ab dem Zeitpunkt der Eingabe in das Kassensystem bis Ablauf der gesetzlichen Aufbewahrungsfrist,

2. Aufbewahrung aller eingegebenen Daten, gleichzeitig mit der Erstellung des Kassenzettels [im Sinne von Artikel 21bis] des Königlichen Erlasses Nr. 1 vom 29. Dezember 1992, in einem elektronischen Journal oder einer Journal-Datei; darin werden ebenfalls jede Änderung an der Software oder in den Programmeinstellungen und jede Nutzung spezifischer Funktionen erfasst,

3. Möglichkeit zur Kontrolle durch die Bediensteten [der mit der Mehrwertsteuer beauftragten...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT