28 MEI 2020. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende de delegatie van bevoegdheden aan de leidende ambtenaren van Leefmilieu Brussel

De Brusselse Hoofdstedelijke Regering,

Gelet op de bijzondere wet op de institutionele hervormingen van 12 januari 1989 betreffende de Brusselse instellingen;

Gelet op de organieke ordonnantie van 26 februari 2006 houdende de bepalingen die van toepassing zijn op de begroting, de boekhouding en de controle, de artikels 24, 25, 45, 47, 54, 55, 56, 57, 58 et 69;

Gelet op het Koninklijk besluit van 8 maart 1989 tot oprichting van het Brussels Instituut voor het beheer van het milieu, artikel 2;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 15 juni 2006 betreffende de herverdelingen en overschrijdingen van uitgavenkredieten, artikels 6 en 7;

Gelet op het besluit van de Regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van 18 juli 2000 houdende regeling van zijn werking en de ondertekening van Regeringsakten;

Gelet op de adviezen van de Inspectie van Financiën van 7 mei 2019 en 10 april 2020;

Overwegende de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten;

Overwegende de ordonnantie van 5 maart 2009 betreffende het beheer en de sanering van verontreinigde bodems zoals gewijzigd door de ordonnantie van 23 juni 2017;

Overwegende het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 19 oktober 2006 betreffende de financiële actoren;

Overwegende het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 20 september 2007 betreffende de toekenning van een premie voor de uitvoering van een bodemonderzoek in het kader van het beheer en de sanering van verontreinigde bodems;

Overwegende het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 9 februari 2012 betreffende de toekenning van financiële steun op het vlak van energie;

Overwegende het Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten zoals gewijzigd door het Koninklijk besluit van 22 december 2017;

Overwegende het Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsingen van overheidsopdrachten in de klassieke sectoren;

Overwegende het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 20 juli 2014 tot vaststelling van de verdeling van de bevoegdheden van de ministers tussen de Brusselse Hoofdstedelijke Regering;

Overwegende dat de functioneel bevoegde Minister een deel van zijn bepaalde bevoegdheden kan delegeren aan de leidende ambtenaren en deze personeelsleden kan machtigen om ze te subdelegeren;

Overwegende dat het voor de goede werking van Leefmilieu Brussel van essentieel belang is om de bevoegdheden te definiëren die de beherende ambtenaren kunnen uitoefenen en delegeren;

Op gezamenlijke voordracht van de Minister bevoegd voor Leefmilieu, Energie en Waterbeleid en de Minister bevoegd voor Dierenwelzijn;

Na beraadslaging,

Besluit :

  1. Algemene bepalingen

    Artikel 1. Voor de toepassing van dit besluit wordt verstaan onder:

    1. Regering: de Brusselse Hoofdstedelijke Regering;

    2. Gewest: het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;

    3. Overheidsdienst: Leefmilieu Brussel;

    4. Minister: de Minister(s) die de voogdij op Leefmilieu Brussel uitoefent/uitoefenen;

    5. Leidend ambtenaar: de leidend ambtenaar van Leefmilieu Brussel;

    6. Adjunct-leidend ambtenaar: de adjunct-leidend ambtenaar van Leefmilieu Brussel;

    7. Leidinggevende ambtenaren : De leidend ambtenaar en de adjunct-leidend ambtenaar van Leefmilieu Brussel;

    8. Directeur: de mandataris/afdelingshoofd van graad A4;

    9. Leidend ambtenaar van de opdracht: verwijzend naar de definitie van artikel 2, 7° van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 zoals gewijzigd door het Koninklijk besluit van 22 december 2017 tot de bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten: de ambtenaar of ieder persoon belast met de leiding van en de controle op de uitvoering van de opdracht;

    10. Bevoegdheden op het vlak van de gunning van opdrachten: de voorafgaande raadpleging van de opdracht, de keuze van de procedure, de goedkeuring van de opdrachtdocumenten, de publicatie, de selectie, de toekenning en de afsluiting van de opdracht;

    11. opdrachtdocument : verwijzend naar de definitie van artikel 1, 43 ° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten: alle documenten die op de opdracht toepasselijk zijn en die door de aanbesteder worden opgesteld of vermeld. In voorkomend geval omvatten ze de aankondiging van een opdracht, de vooraankondiging van de opdracht of de periodieke indicatieve aankondiging, wanneer deze gebruikt wordt als oproep tot mededinging, het bestek of elk ander beschrijvend document omvattende met name de technische specificaties en de voorgestelde contractvoorwaarden, formaten voor de aanbieding van documenten door kandidaten en inschrijvers, informatie over algemeen toepasselijke verplichtingen en alle overige aanvullende documenten.

    12. Bevoegdheden op het vlak van de uitvoering van de...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT