28 DECEMBER 2020. - Koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 22 april 2020 houdende bijzondere maatregelen voor de personeelsleden van het federaal openbaar ambt in het kader van de gezondheidscrisis ten gevolge van het coronavirus COVID-19

FILIP, Koning der Belgen,

Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.

Gelet op de Grondwet, de artikelen 37 en 107, tweede lid;

Gelet op de wet van 16 maart 1954 betreffende de controle op sommige instellingen van openbaar nut, artikel 11, § 1, eerste lid, vervangen bij de wet van 24 december 2002;

Gelet op de wet van 22 juli 1993 houdende bepaalde maatregelen inzake ambtenarenzaken, artikel 4, § 2, 1°, vervangen bij de wet van 20 mei 1997;

Gelet op het koninklijk besluit van 25 april 2005 tot vaststelling van de voorwaarden voor de indienstneming bij arbeidsovereenkomst in sommige overheidsdiensten, artikel 2,4° ;

Gelet op het koninklijk besluit van 22 april 2020 houdende bijzondere maatregelen voor de personeelsleden van het federaal openbaar ambt in het kader van de gezondheidscrisis ten gevolge van het coronavirus COVID-19;

Gelet op de vrijstelling van de regelgevingsimpactanalyse, bedoeld in artikel 8, § 1, 4°, van de wet van 15 december 2013 houdende diverse bepalingen inzake administratieve vereenvoudiging;

Gelet op het advies van de inspecteur van Financiën, gegeven op 21 december 2020;

Gelet op de akkoordbevinding van de Staatssecretaris voor Begroting, gegeven op 23 december 2020;

Gelet op het protocol nr. 760 van 28 december 2020 van het Comité voor de federale, de gemeenschaps- en de gewestelijke overheidsdiensten;

Gelet op de dringende noodzakelijkheid gemotiveerd door de bewezen heropflakkering van het coronavirus en de door de autoriteiten van het land erkende ernstige en verontrustende aard van de huidige gezondheidscrisis ten gevolge van het coronavirus COVID-19;

Gelet op de dringende noodzakelijkheid omwille van de noodzaak om dit besluit in werking te laten treden vóór 1 januari 2021 en de daarmee samenhangende onmogelijkheid om het advies van de Raad van State te vragen;

Overwegende dat sommige arbeidsovereenkomsten zonder dit besluit ten einde lopen op 31 december 2020 zonder dat in een vervanging kon worden voorzien;

Overwegende dat de genomen maatregelen in het kader van de gezondheidscrisis ten gevolge van het coronavirus COVID-19 de goede werking van de federale diensten altijd kunnen aantasten, en bepaalde diensten zelfs kunnen stilleggen;

Overwegende de noodzaak om bijkomende en specifieke maatregelen te nemen betreffende de werkorganisatie, teneinde de continuïteit van de openbare dienstverlening te waarborgen en de operationele problemen aan te pakken die het gevolg zijn van de maatregelen die zijn genomen in het kader van de gezondheidscrisis ten gevolge van het coronavirus COVID-19;

Overwegende dat de vergelijkende wervingsselecties werden opgeschort tijdens de periode van 18 maart 2020 tot 24 mei 2020 ten gevolge van de gezondheidscrisis;

Overwegende de beperkte pc-testcapaciteit van het Directoraat-Generaal Rekrutering en Ontwikkeling (DG R&O) die door de gezondheidscrisis aanhoudt;

Overwegende dat DG R&O zo snel mogelijk wou voldoen aan de behoeften van de klanten en hiervoor in juni 2020 door DG R&O algemene selecties georganiseerd per taalrol en dit voor het niveau A, B en C;

Overwegend dat de laureatenlijsten van deze selecties...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT