26 JANUARI 2017. - Besluit van de Regering tot wijziging van het ministerieel besluit van 4 mei 2007 tot bepaling van de erkenningsprocedure van de inschakelingsbedrijven

De Regering van de Duitstalige Gemeenschap,

Gelet op de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de maatschappelijke zekerheid der arbeiders, artikel 7, § 1, derde lid, m), ingevoegd bij het koninklijk besluit van 14 november 1996;

Gelet op het koninklijk besluit van 3 mei 1999 tot uitvoering van artikel 7, § 1, derde lid, m), van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de maatschappelijke zekerheid der arbeiders, betreffende de herinschakeling van zeer moeilijk te plaatsen werklozen, artikel 1, § 1, eerste lid, 2°, vervangen bij het koninklijk besluit van 8 juli 2005;

Gelet op het ministerieel besluit van 4 mei 2007 tot bepaling van de erkenningsprocedure van de inschakelingsbedrijven;

Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 4 oktober 2016;

Gelet op de akkoordbevinding van de Minister-President, bevoegd voor Begroting, d.d. 27 oktober 2016;

Gelet op advies 60.583/4 van de Raad van State, gegeven op 28 december 2016, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 2°, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973;

Op de voordracht van de Minister bevoegd voor Werkgelegenheid en van de Minister bevoegd voor Sociale Economie;

Na beraadslaging,

Besluit :

Artikel 1. In artikel 1 van het ministerieel besluit van 4 mei 2007 tot bepaling van de erkenningsprocedure van de inschakelingsbedrijven worden de volgende wijzigingen aangebracht :

  1. de bepaling onder 4° wordt vervangen als volgt :

    4° de administratie: het departement van het Ministerie van de Duitstalige Gemeenschap dat bevoegd is voor werkgelegenheid;

  2. de bepalingen onder 5° en 6° worden opgeheven.

    Art. 2. Hoofdstuk II van hetzelfde besluit, dat artikel 2 omvat, wordt opgeheven.

    Art. 3. Artikel 3 van hetzelfde besluit wordt vervangen als volgt :

    Art. 3. De aanvraag tot erkenning of tot verlenging van de erkenning, waarvan het model wordt bepaald door de administratie, wordt per post of per e-mail aan de administratie toegezonden.

    De aanvraag bevat :

    1° het ingevulde aanvraagformulier;

    2° de statuten van het inschakelingsbedrijf;

    3° een beschrijving van het project;

    4° het aantal werknemers die tewerkgesteld zijn, uitgedrukt in voltijdse equivalenten, met inbegrip van de werknemers die tot de doelgroep behoren, en de identificatiegegevens van die personen;

    5° het aantal werknemers dat het inschakelingsbedrijf van plan is in dienst te nemen, met inbegrip van de werknemers die tot de doelgroep behoren;

    6° een lijst van het...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT