25 SEPTEMBER 2015. - Besluit tot wijziging van het besluit van de administrateur-generaal van het Agentschap Binnenlands Bestuur van 20 maart 2015 houdende indeling van het agentschap in subentiteiten en tot vaststelling van het organogram

DE ADMINISTRATEUR-GENERAAL VAN HET AGENTSCHAP BINNENLANDS BESTUUR,

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 10 oktober 2003 tot regeling van de delegatie van beslissingsbevoegdheden aan de hoofden van de intern verzelfstandigde agentschappen van de Vlaamse overheid, gewijzigd bij de besluiten van 30 juni 2006 en 5 september 2008;

Gelet op het besluit van de administrateur-generaal van het Agentschap Binnenlands Bestuur van 20 maart 2015 houdende indeling van het agentschap in subentiteiten en tot vaststelling van het organogram;

Overwegende dat een wijziging van het besluit van 20 maart 2015 nodig is ingevolge een bijsturing van de organisatiestructuur van het Agentschap Binnenlands Bestuur,

Besluit :

Artikel 1. Artikel 1 van het besluit van de administrateur-generaal van het Agentschap Binnenlands Bestuur van 20 maart 2015 houdende indeling van het agentschap in subentiteiten en tot vaststelling van het organogram wordt vervangen door wat volgt:

"Het Agentschap Binnenlands Bestuur is ingedeeld in de volgende subentiteiten:

  1. de afdeling Beleidscoördinatie en Kenniscentrum;

  2. de afdeling HR- en Organisatieontwikkeling;

  3. de afdeling Facility en ICT;

  4. de afdeling Lokale Organisatie en Werking

  5. de afdeling Lokale Samenwerking, Verzelfstandiging en Personeel;

  6. de afdeling Lokale Financiën;

  7. de afdeling Beleid Steden, Brussel en Vlaamse Rand;

  8. de afdeling Gelijke Kansen, Integratie en Inburgering.".

    Art. 2. Artikel 2 van hetzelfde besluit wordt vervangen door wat volgt:

    "Art. 2. De afdeling Beleidscoördinatie en Kenniscentrum staat onder meer in voor:

  9. de coördinatie van de bijdrage aan het regeerprogramma;

  10. de coördinatie van de beleidsnota en de beleidsbrieven;

  11. de inhoudelijke coördinatie van de begroting;

  12. de coördinatie van de parlementaire vragen;

  13. de coördinatie van afdelingsoverschrijdende projecten;

  14. het beheer van de relaties met de minister, de gouverneurs, de Vlaamse beleidsdomeinen en hun agentschappen, de lokale overheden, de belangenorganisaties, de internationale en supranationale overheden en instellingen en de academische wereld;

  15. de uitbouw en het beheer van het kenniscentrum;

  16. de aansturing van studies en wetenschappelijk onderzoek;

  17. de bewaking van de wetskwaliteit;

  18. de opvolging, de analyse en de ontsluiting van de conclusies van de rechtsgedingen;

  19. de juridische aspecten van de verkiezingen.".

    Art. 3. Artikel 3 van hetzelfde besluit wordt vervangen door wat volgt:

    "De afdeling HR- en...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT