25 JANUARI 2017. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot vaststelling van de nadere regels voor de selectie en de vergoeding van de interne opleiders bij de 'Ecole d'administration publique ' (School voor overheidsbestuur) en de vormingsdiensten

De Regering van de Franse Gemeenschap,

Gelet op de bijzondere wet van 8 augustus 1980 tot hervorming der instellingen, artikel 87, § 3, gewijzigd bij de wet van 8 augustus 1988 en bij de wet van 6 januari 2014 ;

Gelet op het decreet van 27 maart 2002 houdende de oprichting van het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap (ETNIC), artikel 13, vervangen bij het decreet van 27 februari 2003;

Gelet op het decreet van 11 juli 2002 betreffende de opleiding tijdens de loopbaan in het buitengewoon onderwijs, het gewoon secundair onderwijs en de psycho-medisch-sociale centra en tot oprichting van een instituut voor opleidingen tijdens de loopbaan, artikel 45, tweede lid, vervangen bij het decreet van 27 februari 2003 ;

Gelet op het decreet van 17 juli 2002 houdende hervorming van de « Office de la Naissance et de l'Enfance », afgekort « O.N.E. », artikel 24, § 2, gewijzigd bij het decreet van 29 maart 2009 ;

Gelet op het gecoördineerde decreet van 26 maart 2009 betreffende de audiovisuele mediadiensten, artikel 140, § 3 ;

Gelet op het decreet van 7 november 2013 tot bepaling van het hogeronderwijslandschap en de academische organisatie van de studies, artikel 24 ;

Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 11 maart 2016 ;

Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting van 15 juni 2016 ;

Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Ambtenarenzaken van 16 maart 2016 ;

Gelet op het protocol nr. 466 van het Sectorcomité XVII, gesloten op 20 mei 2016 ;

Gelet op het advies nr. 59.704/2 van de Raad van State, gegeven op 4 augustus 2016 overeenkomstig artikel 84, eerste lid, 2°, van de gecoördineerde wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973 ;

Gelet op het advies van het Directiecomité van het Ministerie van de Franse Gemeenschap, gegeven op 28 november 2016 ;

Gelet op het advies van de Directieraad van de "Office de la Naissance et de l'Enfance », gegeven op 1 december 2016 ;

Gelet op de aanvragen om advies gestuurd op 17 november 2016 aan de Directieraad van het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap, de Directieraad van het Instituut voor opleidingen tijdens de loopbaan, de Directieraad van de Hoge Raad voor de Audiovisuele sector van de Franse Gemeenschap, en aan de Directieraad van de Academie voor Onderzoek en Hoger Onderwijs overeenkomstig artikel 4, derde lid van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap;

Overwegende het gebrek aan advies gegeven na de gestelde termijn ;

Gelet op artikel 4, derde lid van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap dat bepaalt dat nadat de termijn van 10 werkdagen verstreken is, het advies als gunstig wordt geacht;

Op de voordracht van de Minister van Ambtenarenzaken ;

Na beraadslaging,

Besluit :

HOOFDSTUK 1. - Definities en toepassingsgebied

Artikel 1. Voor de toepassing van dit besluit wordt verstaan onder :

  1. het samenwerkingsakkoord : het samenwerkingsakkoord van 10 november 2011 tussen de Franse Gemeenschap en het Waalse Gewest tot oprichting van een school voor overheidsbestuur die gemeenschappelijk is aan de Franse Gemeenschap en aan het Waalse Gewest;

  2. de school : de school voor overheidsbestuur die gemeenschappelijk is aan de Franse Gemeenschap en aan het Waalse Gewest, opgericht bij het samenwerkingsakkoord ;

  3. het...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT