23 DECEMBER 2016. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de toezending door de gemeenten van gegevens over het gemeentepersoneel en de lokale mandatarissen aan de toezichthoudende overheid

De Brusselse Hoofdstedelijke Regering,

Gelet op de ordonnantie van 14 mei 1998, houdende regeling van het administratief toezicht op de gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, laatst gewijzigd door de ordonnantie van 23 juni 2016;

Gelet op het advies van de Raad van State, gegeven op 12 augustus 2013 met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973;

Op de voordracht van de Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen;

Na beraadslaging,

Besluit :

Artikel 1. De identificatiegegevens en de gegevens betreffende het administratieve carrièreverloop van elk personeelslid worden driemaandelijks aan de toezichthoudende overheid toegezonden.

Het betreft de volgende gegevens met betrekking tot de identificatie :

1) naam, voornaam, initialen van de tweede voornaam;

2) rijksregisternummer;

3) geslacht;

4) nationaliteit;

5) geboortedatum;

6) tewerkgesteld als gehandicapte (ja/nee);

7) adres

Het betreft de volgende gegevens met betrekking tot het administratieve carrièreverloop :

1) statuut van het personeel (statutair, contractueel, gesubsidieerde contractueel);

2) categorie van het personeel (administratief, technisch, onderwijs);

3) graad (niveau, graadbenaming, weddeschaal);

4) taalrol

5) type contract (onbepaalde duur, bepaalde duur, vervanging);

6) datum van indiensttreding;

7) datum van uitdiensttreding;

8) reden van uitdiensttreding (ontslag, pensioen, overlijden);

9) datum van loopbaanwijziging en beschrijving (stage, benoeming, bevordering, tuchtstraf);

10) wekelijkse arbeidsduur;

11) aantal gewerkte uren in dat trimester;

12) functionele code.

Art. 2. De identificatiegegevens van elke mandataris worden driemaandelijks aan de toezichthoudende overheid toegezonden.

Het betreft de volgende gegevens :

1) naam, voornaam, initialen van de tweede voornaam;

2) rijksregisternummer;

3) geboortedatum;

4) geslacht;

5) nationaliteit;

6) adres;

7) functie van de mandataris;

8) begindatum van de uitoefening van de functie;

9) einddatum van de uitoefening van de functie;

10) naam van de lijst waarop de mandataris werd verkozen;

11) verklaring van taalaanhorigheid (ja/nee).

Art. 3. De gegevens betreffende de verloningen van elk personeelslid worden jaarlijks aan de toezichthoudende overheid toegezonden.

Het...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT