22 FEBRUARI 2024. - Besluit betreffende de toekenning van meerjarige subsidies in het kader van de uitvoering van het Brussels Geïntegreerd Welzijns- en Gezondheidsplan voor projecten in de sector van de bijstand aan personen en de gezondheidssector, met inbegrip van de gezondheidsbevordering

Het College van de Franse Gemeenschapscommissie;

Gelet op het decreet van 21 december 2023 betreffende de toekenning van meerjarige subsidies in het kader van de uitvoering van het Brussels Geïntegreerd Welzijns- en Gezondheidsplan voor projecten in de sector van de bijstand aan personen en de gezondheidssector, met inbegrip van de gezondheidsbevordering;

Gelet op de gendertest en de handicaptest, ingediend op 25 januari 2024;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, bezorgd op 5 december 2023;

Gelet op het akkoord van het collegelid bevoegd voor Begroting, gegeven op 25 januari 2024;

Gelet op het advies 75.473/4 van de Raad van State, gegeven op 30 januari 2024, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 2°, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973;

Overwegende de gunstige adviezen van de adviesraden die respectievelijk zijn bezorgd door de afdelingen Gezondheidsbevordering, Huisvesting, Ambulante diensten en Thuiszorg van de Brusselse Franstalige Adviesraad voor Welzijnszorg en Gezondheid;

Op voorstel van de leden van het Verenigd College van de Franse Gemeenschapscommissie die bevoegd zijn voor het beleid inzake Bijstand aan Personen, Gezondheid en Gezondheidsbevordering;

Na beraadslaging;

Besluit :

HOOFDSTUK 1 - Procedure voor de toekenning van meerjarige subsidies

Artikel 1. Het College verleent delegatie aan het lid of de leden van het College bevoegd voor Bijstand aan Personen, Gezondheid of Gezondheidsbevordering om de prioriteiten vast te stellen zoals bedoeld in artikel 3 van het decreet.

Art. 2. Subsidieaanvragen moeten ten minste de volgende informatie bevatten:

  1. de identificatie en kenmerken van de vereniging;

  2. het activiteitendomein van de vereniging;

  3. elementen die garanderen dat de vereniging goed wordt beheerd.

    Wat de activiteit betreft, bevatten de aanvragen ten minste de volgende informatie:

  4. het doel van de betrokken activiteit in de sector van bijstand aan personen of de gezondheidssector;

  5. het verband tussen de betrokken activiteit en de door de bevoegde minister(s) krachtens artikel 1 van dit besluit vastgestelde prioriteiten;

  6. de vorige subsidiëringperiode van de activiteit door de FGC, die minstens 3 jaar moet bedragen vanaf de indiening van de subsidieaanvraag in het kader van dit besluit;

  7. de uitvoeringsmodaliteiten van de betrokken activiteit;

  8. het aantal personeelsleden dat is toegewezen aan het uitvoeren van de betreffende activiteit en hun functie;

  9. de...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT