16 MEI 2013. - Ministerieel besluit houdende de oprichting en de organisatie van de overlegorganen binnen de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken

De Minister van Binnenlandse Zaken,

Gelet op de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, laatst gewijzigd bij de wet van 29 maart 2012, artikel 10, laatst gewijzigd bij de wet van 19 juli 1983, en artikel 11, laatst gewijzigd bij de wet van 11 april 1999;

Gelet op het koninklijk besluit van 28 september 1984 tot uitvoering van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, laatst gewijzigd bij het koninklijk besluit van 20 december 2007, artikel 34, tweede lid, laatst gewijzigd bij het koninklijk besluit van 20 december 2007, artikel 42, § 1, tweede lid, en artikel 47, laatst gewijzigd bij het koninklijk besluit van 20 december 2007;

Gelet op het ministerieel besluit van 19 maart 2008 houdende de oprichting en de organisatie van de overlegorganen binnen de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken;

Gelet op het gemotiveerd advies van het Hoog Overlegcomité van 18 oktober 2012,

Besluit :

HOOFDSTUK 1. - Overlegorganen voor de centrale diensten, de uitvoeringsdiensten waarvan de werkkring gans het land bestrijkt, de gewestelijke diensten van het Rijksregister, de Staatsdienst met afzonderlijk beheer belast met het beheer van de identiteitskaarten, het personeel dat vanuit de FOD Binnenlandse Zaken wordt ter beschikking gesteld van de diensten van de gouverneurs en de Centrale Dienst voor Duitse vertaling van de FOD Binnenlandse Zaken

Artikel 1. In het gebied van het Hoog Overlegcomité dat overeenstemt met het Comité van Sector V, wordt een Tussenoverlegcomité 200 opgericht voor de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken.

Het gebied van dit Comité omvat de overlegorganen voor de centrale diensten, de uitvoeringsdiensten waarvan de werkkring gans het land bestrijkt, de gewestelijke diensten van het Rijksregister, de Staatsdienst met afzonderlijk beheer belast met het beheer van de identiteitskaarten, het personeel dat vanuit de FOD Binnenlandse Zaken wordt ter beschikking gesteld van de diensten van de gouverneurs en de Centrale Dienst voor Duitse vertaling van de FOD Binnenlandse Zaken.

Art. 2. De Voorzitter van het Directiecomité is de voorzitter van het Tussenoverlegcomité 200.

Hij duidt, in voorkomend geval, de Directeur van de Stafdienst P & O als plaatsvervanger aan.

Art. 3. De voorzitter duidt, per vergadering, de overheidsafvaardiging aan.

Art. 4. In het gebied van Tussenoverlegcomité 200 voor de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken worden de hierna vermelde basisoverlegcomités opgericht :

  1. het basisoverlegcomité (201) bevoegd voor de Stafdiensten, de Coördinatie- en Ondersteuningsdiensten, de centrale diensten van de Civiele Veiligheid, de centrale diensten van de Dienst Vreemdelingenzaken, de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen, het Commissariaat-generaal voor de Vluchtelingen en de Staatlozen, de Regularisatiecommissie, de Algemene Directie voor Veiligheids- en Preventiebeleid, het Crisiscentrum, de Algemene Directie van de Instellingen en de Bevolking, de uitvoeringsdiensten waarvan de werkkring gans het land bestrijkt, de gewestelijke diensten van het Rijksregister en de Staatsdienst met afzonderlijk beheer belast met het beheer van de identiteitskaarten;

  2. het basisoverlegcomité (202) bevoegd voor het personeel dat vanuit de FOD Binnenlandse Zaken wordt ter beschikking gesteld van de diensten van de gouverneur van de provincie Antwerpen;

  3. het basisoverlegcomité (203) bevoegd voor het personeel dat vanuit de FOD Binnenlandse Zaken wordt ter beschikking gesteld van de diensten...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT