20 NOVEMBER 2015. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel

Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen, artikel 40, § 1, gewijzigd bij de bijzondere wet van 16 juli 1993;

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel;

Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 13 juli 2015;

Gelet op de gendertest van 14 juli 2015 uitgevoerd in toepassing van artikel 13, § 2, van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 24 april 2014 houdende de uitvoering van de ordonnantie van 29 maart 2012 houdende de integratie van de genderdimensie in de beleidslijnen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;

Gelet op de akkoordbevinding van de minister van Begroting, gegeven op 16 juli 2015;

Gelet op protocol nr. 2015/25 van 31 augustus 2015 van het Sector XV-comité;

Gelet op advies nr. 58.243/2 van de Raad van State, gegeven op 26 oktober 2015, in toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 2°, van de gecoördineerde wetten op de Raad van State;

Op voorstel van de minister bevoegd voor het Openbaar Ambt;

Na beraadslaging,

Besluit :

HOOFDSTUK I. - Wijzigingen aan het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke regering van 27 maart 2014 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de gewestelijke overheidsdienst Brussel

Artikel 1. Artikel 34, derde lid, van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, vernietigd bij arrest nummer 231.454 van 5 juni 2015 van de Raad van State wordt hersteld in de volgende lezing :

SELOR organiseert de selecties en speelt een beslissende rol in de uitvoering ervan.

Art. 2. Artikel 41 van hetzelfde besluit, vernietigd bij het arrest van de Raad van State met nummer 231.455 van 5 juni 2015, wordt hersteld in de volgende lezing :

Art. 41 § 1. Voor elke selectie stelt de afgevaardigde bestuurder van SELOR een selectiecommissie samen.

De selectiecommissie bestaat uit :

1° de afgevaardigde bestuurder van SELOR of zijn/haar afgevaardigde, voorzitter;

2° twee bijzitters gekozen uit de ambtenaren van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel van een rang die minstens evenwaardig is aan die van de in te vullen betrekking en die beschikken over een professionele kwalificatie of ervaring die verband houdt met het profiel van de te verlenen betrekking of uit externe personen die wegens hun ervaring bijzonder gekwalificeerd zijn;

3° ten minste één plaatsvervanger voor elk lid van de selectiecommissie.

Ten hoogste twee derden van de leden behoren tot hetzelfde geslacht.

§ 2. De beslissingen worden genomen bij meerderheid van stemmen.

§ 3. Een toelage...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT