17 JULI 2019. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot uitvoering van artikel 2, 2° en 3°, en de artikelen 9, 11, 18 en 19 van het decreet van 7 februari 2019 betreffende het onthaal, de scholarisatie en de begeleiding van leerlingen die de onderwijstaal niet beheersen in het onderwijs georganiseerd of gesubsidieerd door de Franse Gemeenschap

De Regering van de Franse Gemeenschap,

Gelet op het decreet van 7 februari 2019 betreffende het onthaal, de scholarisatie en de begeleiding van leerlingen die de onderwijstaal niet beheersen in het onderwijs georganiseerd of gesubsidieerd door de Franse Gemeenschap, de artikelen 2, 2°, d), en 3°, b), 9, eerste lid, 11, eerste lid, 18, § 5, en 19, § 1;

Gelet op de « gendertest », op 19 februari 2019 uitgevoerd met toepassing van artikel 4, tweede lid, 1°, van het decreet van 7 januari 2016 houdende integratie van de genderdimensie in het geheel van de beleidslijnen van de Franse Gemeenschap;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 29 maart 2019;

Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting van 2 april 2019;

Gelet op het onderhandelingsprotocol van 6 mei 2019 van het Onderhandelingscomité van sector IX, van het Comité van de plaatselijke en provinciale overheidsdiensten, afdeling II, en van het Onderhandelingscomité voor de statuten van het personeel van het gesubsidieerd vrij onderwijs;

Gelet op het onderhandelingsprotocol van 6 mei 2019 van het Overlegcomité tussen de Regering van de Franse Gemeenschap en de vertegenwoordigings- en coördinatieorganen van de inrichtende machten van het onderwijs en de gesubsidieerde psycho-medisch-sociale centra erkend door de Regering;

Gelet op het raadplegingsprotocol van 16 mei 2019 van het Raadplegingscomité voor de organisaties die ouders vertegenwoordigen en Ouderverenigingen;

Gelet op het advies nr. 66.351/2 van de Raad van State, gegeven op 10 juli 2019, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 2°, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973;

Overwegende dat de Regering bij het decreet van 7 februari 2019 betreffende het onthaal, de scholarisatie en de begeleiding van leerlingen die de onderwijstaal niet beheersen in het onderwijs georganiseerd of gesubsidieerd door de Franse Gemeenschap, bevoegd is verklaard om de nadere regels voor de controle van de beheersing van de onderwijstaal vast te stellen;

Overwegende dat de Regering op grond van bovengenoemd decreet bevoegd is om de nadere regels vast te stellen voor het opbouwen van een FLA-ondersteuningsproject en een opvang- en scholarisatiestelsel, om het model van het ontvankelijkheidsgetuigschrift vast te stellen en om de vormen te bepalen van de partnerschapsovereenkomst tussen een school die een DASPA organiseert en een of meer scholen;

Op de voordracht van de Minister van Onderwijs;

Na beraadslaging,

Besluit :

HOOFDSTUK 1. - Definities

Artikel 1. Voor de toepassing van dit besluit wordt verstaan onder:

  1. decreet van 7 februari 2019: het decreet van 7 februari 2019 betreffende het onthaal, de scholarisatie en de begeleiding van leerlingen die de onderwijstaal niet beheersen in het...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT