17 FEBRUARI 2022. - Besluit van de regering van de Franse Gemeenschap tot vaststelling van de oriëntaties en prioritaire thema's van de voortgezette beroepsopleiding met betrekking tot het gebruik van digitale technologie in het onderwijs van de leden van het onderwijzend team van de scholen en de leden van het multidisciplinaire team van de psycho-medisch-sociale centra, voor het netoverschrijdend niveau, voor het schooljaar 2022-2023

De regering van de Franse Gemeenschap,

Gelet op het decreet van 17 juni 2021 houdende boek 6 van het Wetboek van het basis- en secundair onderwijs en houdende de titel betreffende de voortgezette beroepsopleiding van de leden van het onderwijzend team van de scholen en de leden van het multidisciplinaire team van de psycho-medisch-sociale centra, artikel 88;

Gelet op de "gendertest" van 8 februari 2022 uitgevoerd met toepassing van artikel 4, tweede lid, 1°, van het decreet van 7 januari 2016 betreffende de integratie van de genderdimensie in alle beleidslijnen van de Franse Gemeenschap;

Gelet op het advies van de Raad voor de voortgezette beroepsopleiding van 20 december 2021;

Gelet op het advies van het sturingscomité van 18 januari 2022;

Op de voordracht van de minister van Onderwijs;

Na beraadslaging,

Beschliesst:

Artikel 1. De prioritaire oriëntaties en thema's van de voortgezette beroepsopleiding op het netoverschrijdend niveau, met betrekking tot het gebruik van digitale technologie in het onderwijs, voor leden van het onderwijzend team van scholen en leden van het multidisciplinaire team van psycho-medisch-sociale centra, tijdens het schooljaar 2022-2023, omvatten het volgende:

  1. Prioritaire opleidingsoriëntaties

    • het ontwikkelen van samenwerkingsvaardigheden met betrekking tot digitale instrumenten binnen de onderwijsgemeenschap;

    • het ontwikkelen van pedagogische en sociaal-educatieve vaardigheden van personeelsleden met betrekking tot digitale instrumenten

    • het ontwikkelen van de technische vaardigheden van personeelsleden in verband met digitale instrumenten.

  2. Prioritaire thema's voor opleiding in overeenstemming met deze oriëntaties

    • toe-eigening van digitale technologie voor communicatie en samenwerking;

    • ontwikkeling van de vaardigheden van de digitale gedelegeerde en de digitale referent;

    reflectieve toe-eigening van digitale middelen (instrumenten en...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT