16 SEPTEMBER 2021. - Besluit van de Regering tot beperking van de negatieve gevolgen van de coronacrisis voor het onderwijs (II)

De Regering van de Duitstalige Gemeenschap,

Gelet op het decreet van 30 juni 2003 houdende dringende maatregelen inzake onderwijs 2003, artikel 11, § 4, ingevoegd bij het decreet van 10 december 2020;

Gelet op het besluit van de Regering van 27 augustus 2020 tot beperking van de negatieve gevolgen van de coronacrisis voor het onderwijs;

Gelet op protocol nr. S4/2021 OSUW3/2021 van 6 juli 2021 dat de conclusies bevat van de onderhandelingen die werden gevoerd in een gemeenschappelijke zitting van het sectorcomité XIX voor de Duitstalige Gemeenschap en van de onderafdeling vermeld in artikel 17, § 2ter, 3°, van het koninklijk besluit van 28 september 1984;

Gelet op het advies van de inspecteur van Financiën, gegeven op 1 september 2021;

Gelet op de akkoordbevinding van de Minister-President, bevoegd voor Begroting, d.d. 3 september 2021;

Gelet op de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973, artikel 3, § 1;

Gelet op de dringende noodzakelijkheid;

Overwegende dat de dringende noodzakelijkheid het gevolg is van het feit dat de gezondheidscrisis die door het coronavirus (COVID-19) is ontstaan, nog steeds voortduurt en meer personeelsleden dan gewoonlijk voor minder dan zes opeenvolgende werkdagen afwezig zijn wegens ziekte of quarantaine; dat de mogelijkheid om een personeelslid te vervangen dat minder dan zes opeenvolgende werkdagen afwezig is wegens een vorm van verlof, afwezigheid of terbeschikkingstelling, op 31 augustus 2021 eindigt; dat, als die regeling niet voor het komende schooljaar wordt verlengd, gevreesd wordt dat het door een mogelijk hoge besmettingsincidentie soms moeilijk zal worden om de regelmatige werking van de scholen en de contactbubbels in stand te houden;

Op de...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT