16 MEI 2019. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen, inzonderheid op het artikel 40, § 1, gewijzigd door de bijzondere wet van 16 juli 1993 tot vervollediging van de federale staatsstructuur;

Gelet op besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;

Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën van 11 december 2018;

Gelet op de « gender »-test, uitgevoerd op 21 januari 2019 in toepassing van artikel 3, 2° van de ordonnantie van 29 maart 2012 houdende de integratie van de genderdimensie in de beleidslijnen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Gelet op de akkoordbevinding van de minister van Begroting, gegeven op 19 décember 2018;

Gelet op het protocol van Sector XV nr. 2019/2 van 7 januari 2019;

Gelet op de adviesaanvraag binnen 30 dagen, die op 8 april 2019 bij de Raad van State is ingediend, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 2°, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973;

Overwegende dat het advies niet is meegedeeld binnen die termijn;

Gelet op artikel 84, § 4, tweede lid, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973;

Op voorstel van de Minister bevoegd voor Openbaar Ambt;

Na beraadslaging,

Besluit :

HOOFDSTUK 1 - Wijzigingen van het besluit van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Artikel 1. Artikel 186, § 1, van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest wordt vervangen door de volgende bepaling :

§ 1. Het personeelslid heeft verlof op wettelijke feestdagen en tevens op 8 mei, 2 en 15 november en 26 december.

Art. 2. In de titel VII, hoofdstuk VII van hetzelfde besluit wordt artikel 232/1 ingevoegd, als volgt opgesteld :

De ziekteverlofdagen verleend als gevolg van psychisch geweld die werden erkend door een rechterlijke beslissing en waartegen geen beroep mogelijk is komen niet in rekening bij het bepalen van het aantal dagen waarop het personeelslid nog recht heeft in hoofde van artikel 227.

Art. 3. Artikel 402 van hetzelfde besluit wordt gewijzigd door toevoeging van de volgende zin:

« Wanneer deze verplaatsingen deels of volledig worden uitgevoerd met het systeem van deelfietsen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, krijgt het personeelslid op aanvraag zijn abonnement terugbetaald.

Art. 4. Artikel 405, § 2, alinea 2 van hetzelfde besluit wordt vervangen door de volgende bepaling :

In het kader van deze conventie bedraagt het percentage van de tussenkomst van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel 100% van de prijs van de treinkaart, geassimileerd met het sociale...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT