16 JANUARI 2023. - Ministerieel besluit tot bepaling van de lijst met wettelijke kwaliteitssystemen die zijn ingericht door overheden ter uitvoering van artikel 6 van het besluit van de Vlaamse Regering van 24 mei 2019 tot uitvoering van het decreet van 29 maart 2019 betreffende het kwaliteits- en registratiemodel van dienstverleners in het beleidsdomein Werk en Sociale Economie

Rechtsgronden

Dit besluit is gebaseerd op:

- het decreet van 29 maart 2019 betreffende het kwaliteits- en registratiemodel van dienstverleners in het beleidsdomein Werk en Sociale Economie, artikel 5, tweede lid, 2°, en vierde lid;

- het besluit van de Vlaamse Regering van 24 mei 2019 tot uitvoering van het decreet van 29 maart 2019 betreffende het kwaliteits- en registratiemodel van dienstverleners in het beleidsdomein Werk en Sociale Economie, artikel 6.

Vormvereisten

De volgende vormvereisten zijn vervuld:

- De Inspectie van Financiën heeft gunstig advies gegeven op 8 november 2022;

- De Raad van State heeft advies 72.709/1 gegeven op 9 januari 2023 met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973.

DE VLAAMSE MINISTER VAN ECONOMIE, INNOVATIE, WERK, SOCIALE ECONOMIE EN LANDBOUW BESLUIT:

Artikel 1. De wettelijke kwaliteitssystemen die ingericht zijn door overheden, vermeld in artikel 6 van het besluit van de Vlaamse Regering van 24 mei 2019 tot uitvoering van het decreet van 29 maart 2019 betreffende het kwaliteits- en registratiemodel van dienstverleners in het beleidsdomein Werk en Sociale Economie, zijn:

  1. de registratieverplichting voor dienstverleners, vermeld in artikel 13 en 14 van het besluit van de Vlaamse Regering van 26 februari 2016 tot toekenning van steun aan kleine en middelgrote ondernemingen voor ondernemerschapsbevorderende diensten en kmo-groeitrajecten;

  2. het kwaliteitssysteem voor de onderwijsinstellingen en centra voor leerlingenbegeleiding, vermeld in artikel 3 tot en met 48 van het decreet van 8 mei 2009 betreffende de kwaliteit van onderwijs;

  3. het kwaliteitssysteem voor de ambtshalve geregistreerde instellingen en de hogere instituten en andere instellingen voor schone kunsten, vermeld in artikel II.121 tot en met artikel II.123, artikel 124/1 tot en met artikel 124/4, artikel II.170/1 tot en met artikel II.170/18 en artikel III.119 van de Codex Hoger Onderwijs van 11 oktober 2013;

  4. het kwaliteitssysteem van alle instellingen van sociale promotie, georganiseerd of gesubsidieerd door de Franse gemeenschap, vermeld in artikel 36bis en 91/3 van het decreet van de Franse Gemeenschap van 16 april 1991 houdende organisatie van het onderwijs voor sociale promotie, en in artikel 9, 21 en 40 van het decreet van de Franse Gemeenschap van 7 november 2013 tot bepaling van het hogeronderwijslandschap en de academische organisatie van de studies;

  5. het kwaliteitssysteem van alle instellingen van hoger onderwijs, georganiseerd of gesubsidieerd door de Franse gemeenschap, vermeld in artikel 9, 21 en 40 van het decreet van de Franse Gemeenschap van 7 november 2013 tot bepaling van het hogeronderwijslandschap en de academische organisatie van de studies;

  6. de voorwaarden voor de toekenning van een werkingssubsidie voor erkende organisaties voor amateurkunsten, vermeld in artikel 9 tot en met 12 van het decreet van 22 december 2000 betreffende de amateurkunsten;

  7. de voorwaarden voor de toekenning van een werkingssubsidie voor sociaal-culturele volwassenenorganisaties en het steunpunt, vermeld in artikel 4 tot en met 13, artikel 29 tot en met 36 en artikel 47/1 tot en met 47/6 van het decreet van 7 juli 2017 houdende de subsidiëring en erkenning van het sociaal-cultureel volwassenenwerk;

  8. de voorwaarden voor de toekenning van een werkingssubsidie voor erkende landelijk georganiseerde jeugdverenigingen, erkende verenigingen informatie en participatie en erkende cultuureducatieve...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT