15 MAART 2017. - Besluit van de secretaris-generaal tot indeling van het Departement Landbouw en Visserij en tot vaststelling van zijn organogram

De secretaris-generaal van het departement Landbouw en Visserij,

Gelet op de bijzondere wet van 8 augustus 1980 tot hervorming der instellingen, artikel 87, § 1, gewijzigd bij de bijzondere wet van 16 juli 1993;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 3 juni 2005 met betrekking tot de organisatie van de Vlaamse administratie, artikel 12, gewijzigd bij de besluiten van de Vlaamse Regering van 14 juni 2013 en 20 juni 2014, en artikel 26, vervangen bij het besluit van de Vlaamse Regering van 24 april 2009 en gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 25 april 2014;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 30 oktober 2015 tot regeling van de delegatie van beslissingsbevoegdheden aan de hoofden van de departementen en van de intern verzelfstandigde agentschappen, artikel 10;

Gelet op het besluit van de secretaris-generaal van het Departement Landbouw en Visserij van 5 januari 2015 tot indeling van het Departement Landbouw en Visserij en tot vaststelling van zijn organogram,

Besluit :

HOOFDSTUK 1. - Algemene bepalingen

Artikel 1. Dit besluit is van toepassing op het Departement Landbouw en Visserij van het Vlaams Ministerie van Landbouw en Visserij, hierna het departement te noemen.

HOOFDSTUK 2. - De organisatiestructuur van het Departement Landbouw en Visserij

Art. 2. Dit besluit is van toepassing op het Departement.

Het departement bestaat uit de volgende entiteiten:

  1. het secretariaat-generaal;

  2. de afdeling Digitalisering en Organisatie;

  3. de afdeling Beleidscoördinatie en Omgeving;

  4. de afdeling Inkomenssteun;

  5. de afdeling Ondernemen en Ontwikkelen;

  6. de afdeling Kennis, Kwaliteit en Visserij.

    De entiteiten, vermeld in het tweede lid, 2° tot en met 6°, worden geleid door een afdelingshoofd.

    Het departement heeft een hoofdzetel in Brussel en buitendiensten in Oostende, Brugge, Gent, Antwerpen, Hasselt en Leuven.

    Art. 3. Het organogram van het departement wordt vastgesteld in bijlage 1, die bij dit besluit is gevoegd.

    HOOFDSTUK 3. - Taken

    Art. 4. Het secretariaat-generaal bestaat uit:

  7. het secretariaat van de N;

  8. het hoofd van het Vlaams Betaalorgaan;

  9. de informatieveiligheidsconsulent;

  10. de woordvoerder.

    De informatieveiligheidsconsulent heeft de volgende opdrachten:

  11. de secretaris-generaal adviseren, op zijn verzoek of op eigen initiatief, over alle aspecten van informatieveiligheid die betrekking hebben op het departement;

  12. rapporteren aan de leden van de directieraad op verzoek van de secretaris-generaal;

  13. specifieke opdrachten uitvoeren die hem worden toevertrouwd, onder andere in het kader van de conformiteitscertificatie ten opzichte van de ISO-standaard rond informatieveiligheid.

    De woordvoerder heeft de volgende opdrachten:

  14. alle contacten met de pers en met de woordvoerder van het kabinet coördineren en opvolgen;

  15. de rol van enig aanspreekpunt voor de pers vervullen. Bij crisiscommunicatie verdelen de woordvoerder en de secretaris-generaal, in zijn functie van crisismanager, de taken;

  16. overleg plegen over alle niet-dossiergebonden communicatie, zowel intern als extern;

  17. een coördinerende rol vervullen binnen het beleidsdomein voor communicatiewerking en -beleid.

    Art. 5. De afdeling Digitalisering en Organisatie, hierna ADO te noemen, heeft de volgende bevoegdheden:

  18. de coördinatie en de uitvoering van het organisatie- en hr-beleid, met inbegrip van risicomanagement, als dat niet opgenomen wordt door de informatieveiligheidsconsulent, vermeld in artikel 3, en de interne controle. Geïntegreerd risicomanagement is het proces van identificatie, evaluatie, beheersing en communicatie van risico's vanuit een geïntegreerd en organisatiebreed perspectief;

  19. de coördinatie en de uitvoering van het logistieke beleid met inbegrip van de aankoop van logistiekgerelateerde producten en diensten, behalve de aankoop van producten en diensten die via declaratie verloopt;

  20. de coördinatie van het informatiebeleid, met inbegrip van archiefbeleid, en het voeren van informatiemanagement;

  21. de...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT