10 MEI 2019. - Besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 30 november 2018 houdende de uitvoering van het decreet van 18 mei 2018 houdende de Vlaamse sociale bescherming en het besluit van de Vlaamse Regering van 7 december 2018 tot financiering van sommige sociale akkoorden in bepaalde gezondheidsinrichtingen en -diensten

DE VLAAMSE REGERING,

Gelet op het decreet van 18 mei 2018 houdende de Vlaamse sociale bescherming, artikel 143, 145, 148, 150 en 152;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 30 november 2018 houdende de uitvoering van het decreet van 18 mei 2018 houdende de Vlaamse sociale bescherming;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 7 december 2018 tot financiering van sommige sociale akkoorden in bepaalde gezondheidsinrichtingen en -diensten;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 28 januari 2019;

Gelet op advies 65.748/1 van de Raad van State, gegeven op 23 april 2019, met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 2°, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973;

Gelet op de brief van 18 februari 2019 waarin de Vlaamse Raad voor Welzijn, Volksgezondheid en Gezin, afziet van het uitbrengen van een advies na hierom te zijn verzocht;

Op voorstel van de Vlaamse minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin;

Na beraadslaging,

Besluit :

HOOFDSTUK 1. - Wijzigingen van het besluit van de Vlaamse Regering van 30 november 2018 houdende de uitvoering van het decreet van 18 mei 2018 houdende de Vlaamse sociale bescherming

Artikel 1. Aan artikel 456, § 1, van het besluit van de Vlaamse Regering van 30 november 2018 houdende de uitvoering van het decreet van 18 mei 2018 houdende de Vlaamse sociale bescherming wordt een vierde en vijfde lid toegevoegd, die luiden als volgt:

"De zorgvoorzieningen die binnen het toepassingsgebied van artikel 663/4 vallen, nemen in de elektronische vragenlijst, vermeld in het eerste lid, voor elk lid van het ondersteunend personeel per trimester de volgende gegevens op:

  1. de voor- en achternaam;

  2. het INSZ-nummer;

  3. het aantal gepresteerde of gelijkgestelde dagen;

  4. het aantal niet-gelijkgestelde dagen;

  5. het aantal gepresteerde of geassimileerde uren;

  6. het aantal gepresteerde uren;

  7. bij een nieuw personeelslid of als een einde is gesteld aan de tewerkstelling: de begindatum en, in voorkomend geval, de einddatum.

    Met behoud van de toepassing van artikel 16/2 van het besluit van de Vlaamse Regering van 7 december 2018 tot financiering van sommige sociale akkoorden in bepaalde gezondheidsinrichtingen en -diensten wordt het personeel dat gefinancierd wordt door een Fonds Sociale Maribel, niet beschouwd als ondersteunend personeel als vermeld in het tweede lid.".

    Art. 2. In artikel 473, § 3, eerste lid, van hetzelfde besluit, gewijzigd bij het besluit van de...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT