Ministerieel besluit houdende huishoudelijk reglement van de evaluatiecommissie, de 20 mars 2023

HOOFDSTUK I. - Algemeenheden

Artikel 1. Er wordt de voorkeur gegeven aan een elektronisch communicatiekanaal voor alle communicatie betreffende de procedure voor de evaluatiecommissie. Als dat niet mogelijk is, wordt er gebruik gemaakt van de andere gangbare communicatievormen (gewone brief, aangetekend schrijven, persoonlijke afgifte).

Als die communicatie het beginpunt is van een termijn, moet er worden voorzien in een ontvangstbewijs daarvan.

HOOFDSTUK II. - Oproepingen en vaststelling van de zittingen

Art. 2. § 1. De evaluatiecommissie bevestigt de ontvangst van elk dossier.

§ 2. Enkel dossiers die volledig zijn worden op de agenda van een zitting geplaatst.

Een volledig dossier bevat :

  1. de inventaris van alle stukken van het dossier;

  2. de stukken van het evaluatiedossier zoals bepaald in artikel 24 van het koninklijk besluit van 14 januari 2022 betreffende de evaluatie in het federaal openbaar ambt en betreffende de evaluatiecyclus waarop het beroep betrekking heeft ;

  3. de volledige persoonlijke gegevens van de geëvalueerde, van de evaluator en van de P&O-directeur of zijn afgevaardigde.

In voorkomend geval, en onverminderd zijn verhoor, bezorgt de geëvalueerde aan de evaluatiecommissie zijn eventuele schriftelijke motivering en aanvullende stukken bij het overgedragen dossier uiterlijk op de vijfde werkdag die voorafgaat aan de datum van de zitting.

Tegelijkertijd bezorgt de geëvalueerde de bovengenoemde elementen aan de evaluator die werd uitgenodigd om te worden gehoord.

Er mag geen nieuw stuk aan het evaluatiedossier worden toegevoegd door de evaluator of elke andere betrokkene dan de geëvalueerde, onverminderd een verzoek van de evaluatiecommissie ter zitting. Het uitstel van de zitting wordt verleend op verzoek van de geëvalueerde na de voorlegging van documenten ingevolge dit lid. De evaluatiecommissie zorgt ervoor dat de geëvalueerde op de hoogte wordt gesteld van deze mogelijkheid tot uitstel.

Art. 3. § 1. De evaluatiecommissie komt samen op de data die de voorzitter vaststelt.

De stagedossiers worden per prioriteit op de agenda geplaatst.

§ 2. De agenda wordt gevoegd bij de oproeping die naar de leden van de evaluatiecommissie wordt gestuurd.

De geagendeerde dossiers worden via onlineraadpleging toegankelijk gemaakt voor de leden van de evaluatiecommissie die aan de zitting deelnemen. Als dat niet mogelijk is, wordt hen een kopie van de dossiers bezorgd via een beveiligde elektronische zending of via de gewone post.

Art...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT