Koninklijk besluit ter wijziging van het koninklijk besluit van 11 augustus 2017 ter uitvoering van het Internationaal Verdrag voor de controle en het beheer van ballastwater en sedimenten van schepen, gedaan te Londen op 13 februari 2004 en ter wijziging van het koninklijk besluit van 22 december 2010 betreffende havenstaatcontrole, de 25 octobre 2018

Artikel 1. In artikel 2, § 2, 3° van het koninklijk besluit van 11 augustus 2017 ter uitvoering van het Internationaal Verdrag voor de controle en het beheer van ballastwater en sedimenten van schepen, gedaan te Londen op 13 februari 2004 en ter wijziging van het koninklijk besluit van 22 december 2010 betreffende havenstaatcontrole, worden de volgende wijzigingen aangebracht:

  1. de woorden "en ten behoeve waarvan" worden vervangen door de woorden ", op voorwaarde dat";

  2. het woord "vrijstelling" wordt vervangen door het woord "uitsluiting".

    Art. 2. Voorschrift A-1 van de bijlage van hetzelfde besluit, wordt aangevuld met een lid, luidende:

    "8. "BWMS Code": de Code voor de goedkeuring van ballastwaterbeheersystemen, aangenomen met resolutie MEPC.300(72), zoals deze gewijzigd kan worden door de Organisatie, onder voorbehoud dat zulke amendementen worden aangenomen en in werking treden overeenkomstig artikel 19 van het Verdrag betreffende de amenderingsprocedures van toepassing op de Bijlage.".

    Art. 3. In afdeling B van de bijlage van hetzelfde besluit, wordt Voorschrift B-3 vervangen als volgt:

    "1. Een schip gebouwd voor 2009:

    a) met een ballastwatercapaciteit van 1500 tot en met 5000 kubieke meter, dient het ballastwater tot de herschouwing zoals beschreven in lid 10, te beheren op een wijze die tenminste voldoet aan de normen beschreven in voorschrift D-1 of in voorschrift D-2, en nadien dient het tenminste te voldoen aan de normen beschreven in voorschrift D-2;

    b) met een ballastwatercapaciteit van minder dan 1500 of meer dan 5000 kubieke meter, dient het ballastwater tot de herschouwing zoals beschreven in lid 10, te beheren op een wijze die tenminste voldoet aan de normen beschreven in voorschrift D-1 of in voorschrift D-2 en nadien dient het tenminste te voldoen aan de normen beschreven in voorschrift D-2.

    1. Een schip gebouwd in of na 2009 en vóór 8 september 2017 met een ballastwatercapaciteit van minder dan 5000 kubieke meter dient het ballastwater te beheren op een wijze die tenminste voldoet aan de normen beschreven in voorschrift D-2 vanaf de datum van de herschouwing zoals beschreven in lid 10.

    2. Een schip gebouwd in of na 2009, maar vóór 2012, met een ballastwatercapaciteit van 5000 kubieke meter of meer dient het ballastwater te beheren in overeenstemming met het eerste lid, b).

    3. Een schip gebouwd in of na 2012 en vóór 8 september 2017 met een ballastwatercapaciteit van 5000 kubieke meter of meer dient het ballastwater te...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT