Huishoudelijk reglement van de Directieraad van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag, de 29 janvier 2020

Artikel 1. De Directieraad is samengesteld uit ambtenaren met de graad A5, A4+, A4 of A3 zoals besloten door het Algemeen Beheerscomité.

Art. 2. De leidend ambtenaar zit de Directieraad voor. In geval van afwezigheid van de leidend ambtenaar zit de adjunct-leidend ambtenaar de Directieraad voor. De leidend ambtenaar beslist over de agenda en duidt een secretaris aan om de notulen van elke vergadering van de Directieraad op te stellen. De secretaris woont de vergaderingen bij en is gebonden door dezelfde vertrouwelijkheidsverplichtingen en discretieplicht als de andere leden van de Directieraad.

De Directieraad mag zich laten bijstaan door een of meer genodigden. De leidend ambtenaar of adjunct-leidend ambtenaar moeten die laatsten uitdrukkelijk uitnodigen, in zoverre ze informatie of technisch advies kunnen verstrekken over materies waarvoor hun competenties erkend zijn. De aanwezigheid van deze genodigden op de vergaderingen van de Directieraad blijft beperkt tot de punten die hen aangaan. Ze mogen in geen geval beraadslagingen en stemmingen bijwonen.

De Directieraad vergadert zo vaak als nodig is in het belang van de Dienst en minstens tien keer per jaar, na een uitnodiging door de leidend ambtenaar of, als laatstgenoemde verhinderd is, de adjunct-leidend ambtenaar. Op de uitnodiging moet de plaats, de datum en het uur van de vergadering vermeld staan, zoals vastgelegd door de voorzitter.

De voorzitter plaatst de kwesties die de Directieraad moet onderzoeken op de agenda.

Art. 3. Behalve in dringende gevallen worden de uitnodiging voor de vergaderingen van de Directieraad, de agenda en de inleidende nota's met betrekking erop voor zover mogelijk twee werkdagen voor de vergadering in kwestie naar de leden gestuurd.

Art. 4. De leden van de Directieraad mogen aan de voorzitter punten voorstellen om op de agenda te plaatsen. Dat moet uiterlijk twee werkdagen voor de vergadering in kwestie gebeuren.

Art. 5. Het secretariaat van de Directieraad stelt de notulen van de vergaderingen op. Die worden uiterlijk tien werkdagen na de vergadering in kwestie toegezonden aan de leden. De leden bezorgen hun schriftelijke opmerkingen binnen vijf werkdagen na ontvangst van de notulen. De notulen worden ter goedkeuring voorgelegd aan de Directieraad tijdens de vergadering die volgt op de hierboven vermelde verzending.

Art. 6. Het secretariaat houdt de archieven van de Directieraad bij.

Art. 7. De voorzitter opent, schort en sluit de vergaderingen, leidt de...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT