Decreet houdende integratie van de algemene boekhouding van de administratieve diensten met boekhoudkundige autonomie in deze van de diensten van algemeen bestuur en ministeriële kabinetten van de Franse Gemeenschap, de 3 mai 2023

Artikel 1. In artikel 3 van het decreet van 20 december 2011 houdende regeling van de begroting en de boekhouding van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, zoals gewijzigd bij het decreet van 30 april 2015, worden de volgende wijzigingen aangebracht :

  1. het tweede lid wordt vervangen als volgt :

    " Hoofdstuk 1 van titel IV, de titels X, XI en XIII, met uitzondering van de artikelen 81 tot 83, zijn van toepassing op de administratieve diensten met boekhoudkundige autonomie van de Franse Gemeenschap die afzonderlijk een specifieke entiteit vormen. " ;

  2. er wordt een derde lid ingevoegd, luidend als volgt :

    " De verrichtingen uitgevoerd door deze diensten overeenkomstig de bepalingen van hoofdstuk 1 van titel IV worden geïntegreerd in de algemene boekhouding van de entiteit bedoeld in het eerste lid. ".

    Art. 2. In artikel 68 van het decreet van 20 december 2011 worden de volgende wijzigingen aangebracht :

  3. in 5° worden de woorden " van de balansreserve " vervangen door de woorden " van het niet-vastgelegd saldo van begrotingsgoedkeuring " ;

  4. in 13° worden de woorden " die het vermogen uitmaken " geschrapt ;

  5. 14° wordt vervangen als volgt :

    " 14° op 31 december van elk jaar vastgesteld moet de rekening van uitvoering van de begroting opgemaakt worden. ".

    Art. 3. In artikel 73, § 1, van hetzelfde decreet, zoals gewijzigd bij de decreten van 14 december 2016, 20 december 2017 en 28 maart 2019 wordt het woord " jaarrekening " vervangen door de woorden " rekening van uitvoering van de begroting ".

    Art. 4. § 1. Dit decreet treedt in werking de dag waarop het in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt.

    § 2. In afwijking van paragraaf 1 treedt dit decreet in werking op de datum die door de Regering wordt bepaald in een faseringsplan dat voor elke bestaande administratieve dienst met boekhoudkundige autonomie wordt vastgesteld op 31 december 2021 en die de uiterste datum van 1 januari 2028 niet mag overschrijden.

    § 3. In afwijking van paragraaf 1 heeft dit decreet uitwerking met ingang van 1 januari 2022 voor de Administratieve dienst met boekhoudkundige autonomie van de Algemene Dienst Patrimonium en Beheer van onroerende goederen van het Secretariaat-generaal opgericht bij artikel 37 van het Programmadecreet van 15 december 2021.

    § 4. In afwijking van paragraaf 1 heeft dit decreet uitwerking...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT