Besluit van de Waalse Regering tot wijziging van het besluit van de Waalse regering van 11 juli 2013 tot vaststelling van de evaluatieregels voor de betrekkingen van directeur-generaal, adjunct-directeur-generaal en financieel directeur in een gemeente, de 24 janvier 2019

Artikel 1. Artikel 1, § 2, van het besluit van de Waalse Regering van 11 juli 2013 tot vaststelling van de evaluatieregels voor de betrekkingen van directeur-generaal, adjunct-directeur-generaal en financieel directeur in een gemeente, wordt vervangen als volgt :

" § 2. De directeur-generaal en de adjunct-directeur-generaal worden geëvalueerd op basis van het planningsrapport bedoeld in artikel 2, overeenkomstig de criteria bepaald in dit besluit. De financieel directeur wordt geëvalueerd op basis van het planningsrapport bedoeld in artikel 2, overeenkomstig de criteria bepaald in bijlage 2".

Art. 2. Artikel 2 van hetzelfde besluit wordt vervangen door wat volgt :

"Art. 2.Binnen de eerste twee maanden van elke evaluatieperiode, worden de directeurs door het Gemeentecollege uitgenodigd om zich te melden voor een planningsgesprek waarin de functieomschrijving, de individuele doelstellingen en de te bereiken operationele doelstellingen worden bepaald. Bedoelde doelstellingen worden vastgelegd in een rapport, "planningsrapport" genoemd, dat binnen een maand na het gesprek door het college wordt opgesteld. Dit rapport vormt het eerste stuk van het evaluatiedossier.

Binnen twee maanden na de aanneming van een overkoepelend strategisch programma, nodigt het college de directeurs uit voor een gesprek om het planningsrapport bij te werken.".

Art. 3. In artikel 4, van hetzelfde besluit, worden de volgende wijzigingen aangebracht:

  1. in paragraaf 1, eerste lid, worden de woorden "en, wat de directeur-generaal betreft, op basis van de doelstellingenovereenkomst" opgeheven;

  2. paragraaf 3 wordt vervangen als volgt :

    " § 3. Binnen een maand na het evaluatiegesprek, doet het gemeentecollege een evaluatievoorstel. Bedoeld voorstel houdt rekening met het advies van de directeur-generaal wanneer de betrokken directeur de adjunct-directeur-generaal is";

  3. in paragraaf 6, eerste lid, worden de woorden "zijn twee leden aangewezen door de betrokken federatie verplicht aanwezig" vervangen door de woorden "zijn twee leden aangewezen als de betrokken directeur erom verzoekt";

  4. paragraaf 7 wordt vervangen als volgt :

    " § 7. Wanneer de evaluatie niet binnen de vier maanden na de vervaldatum is uitgevoerd en voor zover de directeurs hiertoe bij de bevoegde overheid een aanvraag hebben ingediend, wordt zij geacht gunstig te zijn en heeft zij terugwerkende kracht tot de vervaldatum.".

    Art. 4. Artikel 6 van hetzelfde besluit wordt opgeheven.

    Art. 5. In artikel 7 van...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT