Besluit van de Waalse Regering tot uitvoering van het decreet van 30 november 2023 houdende oprichting van een ondernemingspaspoort tot bepaling van de kwalificatie van de ondernemingen, de 13 mai 2024
HOOFDSTUK 1. - Begripsomschrijvingen
Artikel 1. Voor de toepassing van dit besluit, wordt verstaan onder:
-
"het decreet": het decreet van 30 november 2023 houdende oprichting van een ondernemingspaspoort tot bepaling van de kwalificatie van de ondernemingen;
-
de "SPW EER": de "Service public de Wallonie Economie, Emploi, Recherche" (de Waalse Overheidsdienst Economie, Tewerkstelling en Onderzoek);
-
"het inleidend verslag": het verslag dat aan de onderneming wordt verstrekt om haar in staat te stellen de analyse van de beheerder en de kwalificatie van de geselecteerde inleidende onderneming te beoordelen en haar opmerkingen dienaangaande kenbaar te maken.
HOOFDSTUK 2. - Aanwijzing van de beheerder
Art. 2. Overeenkomstig artikel 2 van het decreet, wordt de "SPW EER" aangewezen als beheerder voor het uitvoeren van de in het decreet vastgelegde opdrachten en hierna beheerder genoemd.
HOOFDSTUK 3. - Aanvraag, afgifte, verlenging, bijwerking en geldigheidsduur van het ondernemingspaspoort
Art. 3. De aanvraag tot afgifte of verlenging van het ondernemingspaspoort worden gedaan via het platform. De informatie die de onderneming moet verstrekken krachtens de artikelen 9, § 2, en 10, § 2, van het decreet, wordt eveneens via het platform verstrekt.
Art. 4. De aanvraag voor een ondernemingspaspoort wordt gedaan met behulp van een formulier waarop de identiteit van de onderneming en die van de natuurlijke persoon, of zijn gemachtigde, die de aanvraag namens het bedrijf indient, vermeld staat.
De onderneming is aansprakelijk voor de gevolgen van het verstrekken van onjuiste gegevens.
Voordat de aanvraag wordt behandeld, zorgt de beheerder ervoor dat deze wordt ingediend door een persoon die de onderneming wettelijk kan vertegenwoordigen of door een door laatstgenoemde gemachtigde persoon. De beheerder zorgt hiervoor door de beschikbare documenten of elementen te raadplegen. Indien nodig vraagt de beheerder om de mededeling van documenten die de vertegenwoordigingsbevoegdheid van de onderneming aantonen.
De beheerder kan eisen dat de in het derde lid bedoelde persoon zich op het platform identificeert aan de hand van zijn elektronische identiteitskaart.
De beheerder bericht ontvangst van de aanvraag per e-mail op het adres dat op het aanvraagformulier staat.
De aanvraag voor een ondernemingspaspoort geeft aanleiding tot een beslissing binnen een termijn van drie maanden na de datum waarop het dossier als volledig wordt beschouwd in de zin van artikel 6.
Art. 5. Om de aanvraag te behandelen, gebruikt de beheerder de nodige gegevens uit het formulier, verzamelt hij de andere nodige gegevens uit de authentieke bronnen vermeld in artikel 9, § 2 van het...
Pour continuer la lecture
SOLLICITEZ VOTRE ESSAI