Besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van het besluit Vlaamse Codex Fiscaliteit van 20 december 2013, wat betreft de aanvraag tot bindende schatting van onroerende goederen in een nalatenschap, de 10 mai 2019

Artikel 1. Aan titel 3, hoofdstuk 3, afdeling 1, van het besluit Vlaamse Codex Fiscaliteit van 20 december 2013, gewijzigd bij de besluiten van de Vlaamse Regering van 19 december 2014, 17 juli 2015 en 14 december 2018, wordt een artikel 3.3.1.0.7 toegevoegd, dat luidt als volgt:

"Art. 3.3.1.0.7. § 1. De schatting, vermeld in artikel 3.3.1.0.9 van de Vlaamse Codex Fiscaliteit van 13 december 2013, wordt aangevraagd met een formulier, dat de bevoegde entiteit van de Vlaamse administratie aanlevert en dat al de volgende elementen bevat:

  1. de volgende gegevens over de aanvragers:

    1. de voornamen en de achternaam;

    2. het rijksregisternummer of het identificatienummer, vermeld in artikel 8 van de wet van 15 januari 1990 houdende oprichting en organisatie van een Kruispuntbank van de sociale zekerheid;

    3. het domicilie;

    4. in voorkomend geval de wettelijke vertegenwoordiger;

    5. de graad van verwantschap met de erflater en wat ieder van hen verkrijgt;

    6. de titel op basis waarvan ze tot de nalatenschap komen;

  2. de keuze van de woonplaats in België: het correspondentieadres van de aanvragers of van de correspondent waarnaar alle kennisgevingen aan en de communicatie met de schattingsaanvragers kunnen worden gestuurd;

  3. de identificatie van de erflater:

    1. de voornamen en de achternaam;

    2. het rijksregisternummer of het identificatienummer, vermeld in artikel 8 van de wet van 15 januari 1990 houdende oprichting en organisatie van een Kruispuntbank van de sociale zekerheid;

    3. het domicilie;

    4. de plaats en de datum van geboorte en overlijden van de erflater;

  4. de nauwkeurige aanduiding van elk onroerend goed afzonderlijk dat deel uitmaakt van het belastbare actief en waarvoor de schatting wordt gevraagd, met de vermelding van de kadastrale afdeling, het kadastrale perceel, de oppervlakte en de ligging;

  5. een overzicht van de stukken of elementen die nuttig zijn voor de schatting en die als bijlage bij het formulier worden gevoegd.

    De aanvragers ondertekenen de aanvraag van de schatting.

    § 2. Als de schattingsaanvraag onvolledig of onduidelijk is, vraagt de bevoegde entiteit van de Vlaamse administratie de nodige stukken op bij de schattingsaanvragers of de correspondent, vermeld in paragraaf 1, eerste lid, 2°.

    § 3. De bevoegde entiteit van de Vlaamse administratie maakt een gemotiveerd schattingsverslag op dat de volgende informatie bevat:

  6. de datum van het schattingsverslag;

  7. de referentiedatum van de schatting;

  8. de identificatie en de beschrijving...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT