Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot vaststelling van de voorwaarden en nadere regels voor de oproepen tot samenwerking betreffende het creëren van pedagogische sequenties in e-learning voor het onderwijs van sociale promotie, de 8 septembre 2022

Artikel 1. Het gebruik van mannelijke benamingen voor de verschillende titels en ambten in dit besluit is gemeenslachtig om de leesbaarheid van de tekst te verzekeren, niettegenstaande de bepalingen van het decreet van 21 juni 1993 betreffende de vervrouwelijking van benamingen van beroepen, ambten, rangen of titels.

Art. 2. Voor de toepassing van dit besluit wordt verstaan onder:

  1. "leerkracht": een leerkracht of een deskundige belast met een cursus (docent) in een instelling voor onderwijs voor sociale promotie in de zin van het decreet van 16 april 1991 houdende organisatie van het onderwijs sociale promotie;

  2. "geslaagde leerkracht": een leraar of expert-docent wiens voorstel tot samenwerking door de jury wordt geselecteerd in het kader van een oproep tot samenwerking;

  3. "lestijd": lestijd die overeenstemt met een reeks onderwijsactiviteiten zoals aangegeven in een pedagogisch dossier van een onderwijseenheid op het niveau van het secundair of hoger onderwijs van het korte type of van het lange type van sociale promotie;

  4. "toe te wijzen lestijd": betaalde tijd voor het opstellen van een pedagogische sequentie van de oproep tot samenwerking;

  5. "samenwerkingsdossier": het dossier dat wordt ingediend in antwoord op een oproep tot samenwerking;

  6. "onderwijssequentie": een e-learning onderwijssequentie die bestaat uit één of meer synchrone of asynchrone leeractiviteiten waarvan de middelen (video, oefeningen, diavoorstellingen, websites, ...), die door de leerkracht worden verstrekt en/of samen met de lerenden worden opgebouwd, zich over het algemeen op een e-learning platform bevinden en waarvan de activiteiten alleen of in groepsverband, met of zonder de steun van een online tutor, met behulp van digitale media en tools moeten worden uitgevoerd;

  7. "Onderwijseenheid": een onderwijseenheid bestaande uit een cursus of een geheel van cursussen die gegroepeerd zijn omdat ze gemeenschappelijke doelstellingen hebben en een coherent geheel van leerresultaten vormen die geëvalueerd en gevalideerd kunnen worden;

  8. "Pedagogisch Hulpmiddelencentrum" : Pedagogisch Hulpmiddelencentrum van de Algemene Administratie van het Onderwijs van het Ministerie van de Franse Gemeenschap.

    Art. 3. De minister bevoegd voor het onderwijs voor sociale promotie kan subsidies of dotaties voor lestijden toekennen door middel van jaarlijkse oproepen tot samenwerking georganiseerd door het Pedagogisch Hulpmiddelencentrum aan alle inrichtende machten van het onderwijs voor sociale promotie door middel van een omzendbrief.

    Elke oproep tot het indienen van projecten zal prioritaire thema's hebben. Deze zullen worden voorgesteld door de administratie die belast is met hoger onderwijs en het onderwijs voor sociale promotie en tot overleg aan de Algemene Raad worden voorgelegd.

    Elke oproep tot samenwerking vermeldt:

  9. het aantal lestijden dat door de gecreëerde pedagogische sequentie moet worden bestreken en het aantal lestijden, die de inrichtende macht...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT