Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap houdende toelating van de opening van de vestiging van type 5 'Centre scolaire thérapeutique pluridisciplinaire' gelegen in een andere gemeente dan het hoofdgebouw waarvan ze afhangt, de School voor gespecialiseerd lager secundair beroepsonderwijs van Schaltin, de 15 juillet 2021

Artikel 1. De Regering geeft, overeenkomstig artikel 185, § 1, van het decreet van 3 maart 2004 houdende organisatie van het gespecialiseerd onderwijs, toestemming voor de opening van het "Centre Scolaire Thérapeutique Pluridisciplinaire" van type 5, gelegen rue Albert Billy, 25 te 5370 Havelange, in een andere gemeente dan het hoofdgebouw, de School voor gespecialiseerd lager secundair beroepsonderwijs van Schaltin.

Art. 2. Dit besluit treedt in werking op 1 september 2021.

Art. 3. De minister bevoegd voor het gespecialiseerd onderwijs is belast met de uitvoering van dit besluit.

Handtekening

Brussel, 15 juli 2021.

De Minister-President,

P.-Y. JEHOLET

De Minister van Onderwijs,

  1. DESIR

Aanhef

De Regering van de Franse Gemeenschap,

Gelet op het decreet van 3 maart 2004 houdende organisatie van het gespecialiseerd onderwijs, artikel 185, § 1;

Gelet op het decreet van 3 mei 2019 tot vaststelling van boek 1 en 2 van het wetboek van basis- en secundair onderwijs en tot instelling van de gemeenschappelijk kern, artikel 1.7.3-1., § 2;

Overwegende de aanvraag van de inrichtende macht van de School voor gespecialiseerd lager secundair beroepsonderwijs van Schaltin, gevestigd rue Cardijn 6, te 5364 Schaltin, om een vestiging van type 5 te openen, genaamd "Centre Scolaire Thérapeutique Pluridisciplinaire" en gelegen rue Albert Billy 25, 5370 Havelange;

Overwegende dat de nieuwe vestiging jongeren met autismespectrumstoornissen in staat zou stellen naar school te gaan;

Overwegende dat de duur van de trajecten tijdens...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT