Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap ter uitvoering van artikel 59, lid 2, van decreet van 10 januari 2019 betreffende de Algemene Inspectiedienst, de 21 janvier 2021

HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen

Artikel 1. Voor de toepassing van dit besluit wordt onder "decreet" verstaan het decreet van 10 januari 2019 betreffende de Algemene Inspectiedienst.

HOOFDSTUK II. - Procedures voor de verspreiding van de oproep tot het indienen van kandidaturen en de indiening van kandidaturen

Art. 2. De oproep tot het indienen van kandidaturen wordt gedaan door middel van een ministeriële omzendbrief en bevat de objectieve criteria voor de selectie.

Art. 3. De kandidaturen tot voorlopige aanstelling in een bevorderingsambt van inspecteur, krachtens artikel 59, tweede lid, van het decreet, worden per aangetekende brief ingediend bij de Algemene Inspectiedienst, Havenlaan 16, 1080 Brussel.

De uiterste datum voor de verzending van de kandidaturen is vastgesteld in de ministeriële omzendbrief betreffende de oproep tot het indienen van kandidaturen, waarbij de poststempel als bewijs geldt.

Art. 4. De sollicitaties moeten een geactualiseerd curriculum vitae en een motivatiebrief bevatten, op straffe van nietigheid.

Kandidaten die in hun huidige dienstverband onderworpen zijn aan een tuchtregeling, voegen bij hun aanvraag een certificaat betreffende de stand van zaken van hun tuchtdossier.

HOOFDSTUK III. - Aanwervingsprocedures en selectiecriteria

Art. 5. 1. De selectie van de kandidaten wordt gemaakt door een examencommissie van ten minste drie personen, waaronder :

  1. twee leden van de Algemene Inspectiedienst, namelijk:

    - de coördinerende inspecteur-generaal die voorzitter is;

    - een inspecteur-generaal of een coördinerende inspecteur;

  2. een lid van de Regeringsdiensten.

    § 2. Het secretariaat van de examencommissie wordt verzorgd door de Algemene directie voor de Sturing van het onderwijsstelsel.

    Art. 6. § 1. De selectie van de kandidaten bestaat uit twee fasen:

  3. analyse van de schriftelijke kandidatuurdossiers;

  4. mondeling interview met de geselecteerde kandidaten.

    § 2. De in § 1, 1° bedoelde fase omvat twee subfasen:

  5. de controle van de voorwaarden bedoeld in artikel 58, eerste lid, van het decreet;

  6. analyse van het curriculum vitae en de motivatiebrief met betrekking tot schriftelijke communicatievaardigheden en bewezen ervaring voor het bevorderingsambt.

    Aan het einde van deze fase worden in principe drie kandidaten geselecteerd voor elk te vervullen ambt. Deze kandidaten worden uitgenodigd voor de stap bedoeld in § 1, 2°.

    § 3. De fase bedoeld in § 1, 2° is bedoeld om te beoordelen of de kandidaat:

  7. mondelinge...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT